مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: بهای خدمات پسماند شهر قزوین ۲۰ درصد افزایش یافت در حالی که مدارس قزوین از پرداخت خدمات پسماند معاف هستند.
کد خبر: ۴۸۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 19 August 2017
به‌نقل از روابط عمومی شورای شهر قزوین، مجتبی منتظری اظهار داشت: پس از ارسال لایحه پیشنهادی درباره تعیین بهای خدمات پسماند در سال 1396 موضوع در کمیسیون تلفیق اداری، مالی و خدمات شهری شورا مطرح و پس از بحث و بررسی در کمیسیون موضوع برای تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در صحن شورا مطرح وپس از تصویب برابر ماده 80قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر جهت اجرا به شهرداری قزوین ابلاغ شد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین بهای خدمات پسماند سالیانه خانوار در سالجاری نسبت به سال قبل 20درصد افزایش و سالیانه به ازای هر خانوار مبلغ 100 هزار ریال بابت رفت و روب دریافت می‌شود.

منتظری با بیان اینکه بهای خدمات پسماند صنوف 50 درصد عوارض کسب است، گفت: مراکز تجاری فاقد کد نوسازی واقع در محدوده شهری و نواحی منفصل به ازای هرکیلوگرم زباله 860 ریال و معادل هزینه تمام شده جمع آوری، حمل ونقل، پردازش و دفع پرداختی از سوی سازمان به ازای هر کیلو گرم است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به مبنای محاسبه بهای خدمات پسماند کلیه اماکن اداری، مراکز و موسسات آموزشی گفت: بهای خدمات این دسته از مراکز معادل 100 درصد عوارض نوسازی ملک محاسبه می‌شود.

وی بهای خدمات پسماند نواحی منفصل شهری را 50 درصد عوارض نوسازی اعلام ودر رابطه با تخفیف‌های خوش حسابی تاکید کرد: تخفیف‌های خوش حسابی برای سال 96 سه ماهه اول سال 20درصد، سه ماهه دوم 10درصد، شش ماهه دوم سال 5 درصد است که از طریق اعلان عمومی، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

منتظری تعرفه پسماند ساختمانی بابت مجوز خاکبرداری با تخریب و تردد مسیر را 8هزار ریال به ازای هر تن خاک نخاله اعلام کرد و گفت: بهای هر سرویس اسکیپ لودر هم در سال جاری از سوی شورای اسلامی شهر قزوین 300هزار ریال اعلام و ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با تاکید بر اخذ مجوز فعالیت از سوی رانندگان خودروهای فعال در حوزه پسماند و دریافت کارت تردد تصریح کرد: براساس مجوز شورای اسلامی شهر قزوین، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از مالکان خودروهای فوق درصورت نداشتن کارت تردد و یا تمدید به موقع برای هر دوره شش ماهه 3میلیون و 500هزار ریال جریمه تاخیر اخذ می کند.

وی با اشاره به بهای خدمات جمع‌آوری زباله عفونی عادی شده گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مجاز شده است تاجهت جمع آوری و انتقال این زباله های عفونی عادی به ازای هر کیلوگرم 1500ریال دریافت کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اعلام این که شست و شوی خودرو از سوی مالکان در میادین، معابر و خیابان های سطح شهر ممنوع است؛ افزود: هزینه پاکسازی محل شست و شوی خودروها در میادین، معابر و خیابان های سطح شهر برای خودروهای سواری و وانت 800هزار ریال و برای کامیون، اتوبوس و مینی بوس یک میلیون و 200هزار ریال اعلام و ابلاغ شده است.

منتظری با اشاره بر این که مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم از پرداخت خدمات پسماند معاف هستند؛ تصریح کرد: مساجد، حسینیه ها و تکایا از پرداخت بهای خدمات هم معاف هستند اما در صورتی که در این اماکن واحدهای غیر مرتبط مانند واحدهای تجاری، اداری و... مستقر باشند؛ متناسب با تعداد واحد و نوع کسب مشمول پرداخت خدمات مدیریت پسماند هستند.

وی بهای خدمات مربوط به توزین زباله مستقر در ایستگاه میانی (سیمی تریلر) را برای انواع وانت، خاور، کامیونت و تراکتور 35هزار ریال، موتور سه چرخ 25هزار ریال؛ کامیون شش چرخ و دنده 45هزار ریال و تریلی را 50هزار ریال اعلام کرد و افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با هدف ارائه خدمات بهتر و بیش تر آماده دریافت نظرها و انتقادها و پیشنهادهای همه همشهریان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار