معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان با جدیت در تلاش است تمامی طلب های کشاورزان استان حداکثر تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.
کد خبر: ۴۸۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 27 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور به نقل از گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رضا رحیمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: محصولات کشاورزی استان کرمانشاه به واسطه بارندگی های خوب و ارایه آموزش های مناسب و دادن هشدارهای لازم، امسال بسیار پربار بود. 

وی افزود: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۳۲۳ تن گندم به ارزش ۸۳۶ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان تاکنون ۴۶۶ میلیارد تومان‌، معادل ۵۶ درصد کل قیمت گندم خریداری شده پرداخت شده است.

رحیمی گفت: امسال 3750 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش دارد  از این‌ میزان اراضی زیر کشت 8977 تن کلزار برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و نیم برابر شده است.

به گفته رحیمی کل ارزش ریالی محصولات کلزای برداشت شده ۲۴ میلیارد و ۱۵۸ومیلیون تومان است که از این میزان تنها ۱۴ میلیون تومان طلب باقیمانده کشاورزان است.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشت کلزا و وجود صنایع تبدیلی مربوط به آن در کرمانشاه گفت: امیدواریم سطح زیر کشت کلزای استان  کرمانشاه به زودی به ۱۵ هزار هکتار برسد.

رحیمی همچنین اعلام کرد: امسال ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم نیز در استان کرمانشاه تولید شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار