نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی خبر داد
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه امسال36 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های مختلف جذب شده است.
کد خبر: ۴۸۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 27 August 2017
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، رضا حسینی در جمع ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان  اظهار داشت: در پنج ماهه اول سال 1396 شناسایی مطالعات امکان سنجی تعداد 120 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی شامل فرصت‌ها و پروژه‌های زیربنایی، دانش بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی، نیمه تمام، توسعه‌ای و ... انجام گرفته و در مرحله ترجمه به زبان انگلیسی است. 

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی گفت: در این زمینه فیلم توانمندی‌های استان به زبان فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی، روسی و چینی با صرف بیش از سه‌هزار نفر ساعت در مرحله بازبینی نهایی انجام گرفته و بازاریابی برای طرح‌های استان از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه، مذاکره با شوراهای مشترک بازرگانی ایران با سایر کشورها، اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اطلاع‌رسانی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی، ارائه به هیات‌های خارجی پذیرش شده در استان، ارائه از طریق هیات‌های اقتصادی اعزام شده از استان از طریق سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، ارسال به شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی (حدوداً 70 شرکت سرمایه گذار داخلی) و ... به صورت مستمر در حال انجام می‌باشد و از ابتدای سال، تعداد 9 هیدت از کشورهای اندونزی، ترکیه، آلمان و لهستان پذیرش شده است.

 نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در همین مدت 36 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های خودرو سواری، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید "ام دی اف" با روکش ملامینه و هایگلاس جذب شده است و نیز مبلغ 45‌میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع 49 مگاوات در مرحله صدور مجوز بوده همچنین اقدامات لازم برای اخذ مجوز و مصوبه هیات سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث نیروگاه بادی و خورشیدی به میزان 45 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته است.

 حسینی رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برشمرد و افزود: دراین راستا و در پنج ماهه‌ اول سال جاری تعداد 18 جلسه برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری برگزار، و به تعداد 22 موضوع شکایت رسیدگی گردیده و 15 موضوع از 22 موضوع با برگزاری جلسات حل شده است و 18 جلسه برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری تعداد 40 مصوبه داشته که از این تعداد 34 مصوبه از مجموع مصوبات منجر به نتیجه مطلوب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی الکترونیکی کردن صدور مجوزهای دستگاه‌های اجرایی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را با محوریت ارتقا و به روزرسانی مستمر سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی پنجره واحد خدمات شهری، لینگ ساترا با سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری و ارتقا و به روز‌رسانی مستمر پنجره واحد معادن را از دیگر اقداماتی برشمرد.

وی یادآور شد: در این راستا تعداد 830 درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در سامانه ثبت شده و 114 استعلام مابین دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته است و برای راه اندازی پنجره واحد خدمات شهری اقدامات لازم صورت گرفته که در حال حاضر شهرداری کلان‌شهر تبریز در مرحله‌ عقد قرارداد با انجمن دفاتر پیشخوان دولت برای طراحی پنجره مذکور می‌باشد.

 اقدامات لازم برای لینک سامانه ساترا و سامانه پنجره واحد انجام شده که بعد از عقد قرارداد با پژوهشکده فنآوری نرم دانشگاه تهران طی ماه‌های آتی اجرایی خواهد شد، و پنجره واحد معادن در قالب سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری صورت می‌پذیرد و کلیه استعلام‌های آن از این طریق انجام می‌گیرد و نیز جلسه آموزشی و توجیهی بخشداری‌های استان برای فرآیند پروانه ساخت و ساز در خارج از حریم شهر از طریق این سامانه صورت پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار