رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون217 هزار تن گندم مازادبر بر مصرف بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.
کد خبر: ۴۸۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 03 September 2017
به گزارش تابناک قزوین علی اکبر متقی فرد در آئین شکرانه تولید محصولات زراعی استان قزوین که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین ، آیت اله محمدی تاکندی استاد حوزه و دانشکاه ، داود محمدی و حمیده زرآباد پور نمایندگان مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ، معاونین و مدیران وابسته جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود :  از ابتدای سال جاری تاکنون  235 هزار تن گندم  از کشاورزان  استان خریداری  شده ، که ا زاین میزان  217 هزار تن بصورت گندم آرد و 10 هزار تن بذری  است .
وی اظهار داشت : بذر عمده کشت گندم آبی و دیم در سال 97-96 از طریق یک شرکت دولتی و 5 شرکت خصوصی در شهرستانهای تابعه استان تامین می شود که بعد از اقدامات مربوط به اصلاح ، ضدعفونی و بسته بندی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : میزان حق آبه استان 289 میلیون متر مکعب از مجموعه سد طالقان است که تا امروز 240 میلیون مار نکعب از این آب استحصال شده که روانه باغات و مزارع کشاورزی استان شده است .
متقی فرد به اهمیت کشت دانه های روغنی و عدم وابستگی به واردات روغن اشاره کرد و تصریح کرد : برنامه 10 ساله دولت برای خود اتکایی روغن تنظیم شده تا بتوان واردات روغن به کشور را کاهش دهیم و در این راستا باید سطح زیر کشت کلزا  در استان نسبت به سال گذشته افزایش یابد و مقدمات خوبی نیز برای تامین بذر و آب فراهم شده است .
وی در ادامه به اهمیت و نقش حوزه دامپروری و تولید محصول شیر در استان اشاره کرد و یاد آور شد : در استان سالانه 600 هزار تن و روزانه 1600 تا 1800 تن شیر تولید می شود که یک سوم آن در استان و دو سوم آن به استانهای همجوار صادر می شود .
متقی فرد ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مناسب این میزان تولید شیر در استان  تا سال 1400 به یک ملیون تن برساند .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : علاوه بر کارخانجات شیر در استان باید با حضور تشکلهای بزرگ دامپروری کارخانه با سهام تولید کنندگان شیر ایجاد شود و سهام دار آن خود تولید کنند گان باشند تا زنجیره تولید که یکی از مولفه های وزارت جهاد کشاورزی است محقق شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در سفر هیات دولت به استان قزوین در سال 95  در خصوص تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستمهای نوین آبیاری تاکنون ،  ده هزار و192 هکتار ازاراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.
متقی فرد تصریح کرد : در بخش توسعه گلخانه ها نیز برنامه ریزی هایی انجام شده تا تولید با کیفیت همراه با صادرات انجام شود .
وی اظهار داشت : در حوزه توسعه اراضی شیبدار نیز برنامه ریزی برای 2 هزار هکتار در دست اقدام است که تاکنون 511 هکتار از این اراضی شیبدار که به محصول زیتون اختصاص دارد در دست انجام است .
این مقام مسئول یاد آور شد : برای توسعه محصول کشمش که محصول استراتژیک استان است صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایجاد شده که امیدواریم با پیگیری ها و حمایت های مسئولین به زودی به ثبت برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار