عضو شورای اسلامی شهر قزوین با گلایه از نحوه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون های شورای شهر، خواستار تجدید نظر در کمیسیون ها شد.
کد خبر: ۴۹۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 06 September 2017
به گزارش تابناک قزوین، فرج الله فصیحی رامندی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین شب گذشته در نطق پیش از دستور اظهار کرد: در بند الف ماده 2 آیین نامه تأکید شده است که مسئولین کمیسیون های شورای اسلامی شهر حتما باید تخصص و دانش و اطلاعات مرتبط را داشته باشند.
وی افزود: در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های شورا، تخصص و مسئله ای که مورد انتظار ما و جامعه است عملیاتی نشد و درخواست دارم اگر ممکن است در این انتخابات تجدید نظر بشود.
رامندی تأکید کرد: انتظار می رفت کمیسیون عمران و شهرسازی به برادر عبدالرزاقی مه متخصص این حوزه هستند سپرده شود اما در انتخابات به آقای دقیقی سپرده شد این در حالی است که بدون شک آقای دقیقی گزینه مناسبی برای کمیسیون ورزش بود.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: رئیس کمیسون باید از مسئولین و مدیران و همچنین متخصصین شهری دعوت کند و بهتر است که حتما از جنس خود آنها باشد تا کمیسیون بتواند وزانت لازم را داشته باشد.
وی بیان کرد: برای اینکه یک وزانتی برای کمیسیون ها قائل شویم نیاز است که تجدید نظری در رابطه با کمیسیون ها صورت بگیرد.
رامندی با اشاره به مشکلات سایت پسماند محمدآباد نیز گفت:  در دوره ای برای اینکه بتوانند همه شهرداری ها را مجاب کنند تا پسماند سطح استان را به سایت محمدآباد منتقل کنند شرکتی با مشارکت شهرداری های استان تاسیس شد و این شرکت مدیریت محمدآباد را دست گرفت.
وی اظهار کرد: یکی از شروط تاسیس این شرکت در نظر گرفتن حق و حقوق شهرداری بود و برای شرکت شرایطی گذاشت اما هیچ کدام از این شرایط محقق نشد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد:  امروز فلسفه وجودی شرکت پردازش نصر محمدآباد ضرورت ندارد و مجموعه و مدیریت شهری می تواند آن را مدیریت کند و نیاز است برای جلوگیری از آسیب رساندن بیشتر به شهرداری سایت محمدآباد شهرداری مدیریت کار را بر عهده بگیرد.
وی همچنین افزود: در بند14 ماده 80 قانون شهرداری همه قراردها و معاملات شهرداری ها اعم از خرید و فروش و استیجاری باید با محوز شورا صورت بگیرد و از سرپرست محترم شهرداری تقاضا داریم بدون اجازه شورا از پذیرش هرگونه تعهد و اموال و امکانات به سایر دستگاه ها خودداری کنند.
رامندی تصریح کرد: در مجتمع تفریحی کاسپین ،60درصد مالکیت متعلق به شهرداری است و طبق قانون تجارت ، مدیریت در مجموعه ها به عهده بیشترین سهامدار است اما متاسفانه بدون اجازه شهردای قزوین مدیریت این مجموعه توسط شرکت همیاری ها که تنها 20درصد سهام را بر عهده دارد تغییر یافته است .
وی در پایان یادآور شد: زمین شرکت نمایشکاه ها در قبال واکذاری 40درصد سهام شرکت نمایشکاه ها به شهرداری واگذار شده است اما تا به امروز علی رغم اینکه برای زمین سند صادر شده، شرکت نمایشگاه ها از ئواگذاری سهام خودداری کرده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار