از دوره امامت امام هادی(ع) آغاز شد:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: یکی از مسائل مهمی که از دوره امام هادی علیه‌السلام آغاز شد آماده کردن مردم برای حکومت امام زمان(عج) و غیبت امام معصوم بود.
کد خبر: ۴۹۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 10 September 2017
به گزارش تابناک قزوین محمدرضا فلاح گر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین اظهار کرد در بین ائمه بزرگوار ما امام جواد علیه‌السلام و فرزند ایشان امام هادی علیه‌السلام در سن خیلی کم به امامت رسیدند.
وی افزود: همین سن کم درباره امام جواد علیه‌السلام جنجال‌های بسیاری را به دنبال داشت اما در رابطه با امامت امام هادی علیه‌السلام این جنجال‌ها کاهش‌یافته بود چراکه قبلاً مردم بحث امامت امام جواد علیه‌السلام را تجربه کرده و امام هادی علیه‌السلام را که در کودکی به امامت رسیدند راحت‌تر پذیرفتند.
 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین بیان کرد: مردم تصور می‌کردند که یک کودک نمی‌تواند امامت را بر عهده بگیرد و این مسئله بزرگی برای آن‌ها بود اما ائمه بزرگوار ما به آن‌ها ثابت کردند که نور امامت در وجود آن‌هاست و امام همان زمان هستند.
 فلاح گر ادامه داد: دشمنان، امام هادی علیه‌السلام  را مانع مسیر خود می‌دانستند و سعی داشتند تا برادر ایشان را به‌عنوان جانشین امام جواد علیه‌السلام معرفی کنند  اما این در حالی است که  برادر گرامی امام هادی علیه‌السلام که موسی نام داشتند در مقابل مخالفین امام هادی علیه‌السلام ایستادگی کرده از تمام کسانی که او را امام میخواندند تبری جست.
وی افزود:  امام هادی علیه‌السلام ازجمله امامانی هستند که  در حدود در سن ۴۲ سالگی از زندگی امام مبارکشان گذاشته بود به شهادت رسیدند ۳۵ سال دوره امامت ایشان به طول انجامید  این در حالی است که امامت ایشان  همراه با حکومت خلاف آیه عباسی بود آخرین خلیفه یعنی معتضد عباسی با زهر ایشان را به شهادت رساند.
مسئول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین اظهار کرد: متوکل عباسی  یکی دیگر از حاکمان حکومت عباسی بود که بیشترین همزیستی را با امام هادی علیه‌السلام داشت و هرلحظه نیز ایشان را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد.
فلاحتگر ادامه داد: خلفای عباسی کینه شدیدی به اهل بیت علیهم السلام داشتند و یکی از کارهایی که متوکل ملعون عباسی انجام داد ویران کردن  مقبره امام حسین علیه‌السلام و شخم زدن آن زمین و
وی افزود: ایشان همواره محکم و استوار بودند و در مناسبت های مختلف حکومتی برائت خود را از باطل و طاغوت اعلام میکردند و به شیعیانی که در کنارشان بودند دستور داده که با حکومت عباسی هیچگونه همکاری نداشته باشند.
این استاد دانشگاه بیان کرد:  یکی از مسائل مهم که از دوره امام هادی علیه‌السلام  آغاز شد آماده کردن مردم برای حکومت امام زمان علیه‌السلام و غیبت امام معصوم بود.
وی با اشاره به اینکه امام هادی علیه‌السلام وکلایی داشتند که مردم  تحت مراقبت های شدید با وکلای ایشان در تماس بودند، افزود: وکلا در مناطق مختلف حضور داشتند و ایران اسلامی مفتخر بود که بیشترین وکلای امام هادی علیه‌السلام را در خود داشته باشد.
فلاح گر گفت: این وکلا وظایفی همچون جمع آوری خمس، زکات و رسیدگی به مسائل شرعی، فقهی،  کلامی و اعتقادی  را داشتند و مردم را برای غیبت امام زمان عجل الله آماده می‌کردند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه شاهین نجفی مطرود ملعون فرد خودباخته و بی هویتی است که پناهنده شده و در موارد متعددی بر اثر خودباختگی اهانت هایی به ساحت مقدس اسلام و تشیع و همه ما انجام داده است تا جایی که حتی از مراجع تقلید حکم ارتداد این ملوان را اعلام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار