مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از افتتاح ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز باحضور سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، داودمحمدی نماینده مردم قزوین،آبیک،البرز در مجلس شورای اسلامی، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین، اعضای سمن‌های محیط‍‌ زیست و مردم قزوین در سالن بانوی مجتمع فرهنگی ورزشی پارک هشت بهشت برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ، سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبر فوق اظهار کرد: بخش تجسمی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضور آثاری از ۴۸ کشور همچون چین، مکزیک، فرانسه، روسیه و ... در رشته های عکس، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، هنرهای مفهمومی به اجرا در خواهد آمد
شمسی پور افزود: با استفاده از ابزار هنر از جمله سینما و فیلم بهتر از هر روشی می توان مردم را با مسائل و مشکلات محیط زیست آشنا کرد و قطعا این جشنواره می تواند اثرات مثبتی بر روی آموزش و بالا بردن درک محیط زیستی مردم بگذارد.
وی در ادامه گفت: هدف اصلی این جشنواره آگاه سازی مردم با تمام مسائل خاک ، آب، و زباله ها و حیات وحش می باشد تا دیدگاهشان نسبت به محیط زیست تغییر کرده وبیش از پیش وارد گود شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت : اکران این فیلمها به صورت رایگان انجام می‌شود.
سپس داود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک،البرز در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره گفت: این جشنواره برنامه بسیار خوبی است و امیدواریم مردم با مشکلات زیست محیطی بیشتر آشنا شوند ودر حفظ محیط زیست کوشا باشند.
وی همچنین نقش سازمان های مردم نهاد در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: یکی از اثرگذارترین زمینه های فعالیت های اجتماعی در سازمان های مردم نهاد (سمن) بخش محیط زیست است که همیشه شاهد عملکردهای خوبشان در حوزه محیط زیست استان بودیم و ما نیز بیش از گذشته از سمن ها حمایت خواهیم کرد.
داود محمدی افزود: محیط زیست باید فرهنگ همه افراد جامعه شود و در این راستا باید بیشتر به موضوع آموزش و اطلاع رسانی بپردازیم.
در ادامه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص بحران آب ، خاک و آلودگی هوا و ریزگردها سخن گفت و اظهار کرد: باید قوانین زیست محیطی  با نظارت محیط زیست و همکاری دستگاههای زیربط و مردم اجرایی گردد.
معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تشکل ها در راستای حفظ محیط زیست و همچنین برنامه های منظم در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب باید نهادینه شود و تشکل ها ، مردم و دستگاه های استان باید هراه و همیار محیط زیست قدم بردارند
گفتنی است در ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تعداد 72 فیلم ایرانی و 56 فیلم خارجی در شش شهر ستان استان به نمایش گذاشته می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار