مشاور وزیر و دبیر امور مناطق کمتر توسعه یافته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 2هزار طرح بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه شهرهای کشور آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۴۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 12 September 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا دکتر عباس پورهاشمی روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: وزارت بهداشت در دولت یازدهم کارهای بزرگی در بخش های درمانی، آموزشی و بهداشتی انجام داده و در این مدتت تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت، استانداری ها و مجامع خیرین سراسر کشور برای ساخت 6هزار و 650 پروژه بهداشتی مورد نیاز کشور به ویژه در مناطق محرم و حاشیه شهرها امضا شد.
وی اضافه کرد:این تعداد پروژه در 2 میلیون و دویست هزار متر مربع و با ارزش ریالی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است که باید 50درصد آن را وزارت بهداشت و 50درصد بعدی توسط استانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی و مجامع خیرین تامین شود.
هاشمی ادامه داد: تاکنون از این تعداد طرح بهداشتی 2هزار طرح تکمیل و آماده افتتاح است و بقیه آنها نیز تا پایان سال جاری و در نهایت هفته دولت سال آینده تکمیل و به این ترتیب تمام نیازهای بهداشتی سراسر کشور تامین خواهد شد.
وی گفت:سهم استان قزوین از این طرح ها 93پروژه بود که هم اکنون 52مورد از آنها تکمیل شده و بقیه نیز تا چندماه آینده به اتمام خواهد رسید.
مشاور وزیر بهداشت افزود: بر اساس نیازسنجی های جدید نیز حدود60 پروژه دیگر در قزوین پیشنهاد شده که در صورت تامین منابع اعتباری از سوی استانداری ها اجرایی خواهد شد.
وی افزود:این طرح های بهداشتی در حال ساخت اعم از مراکز جامع خدمات سلامت ، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت زیر ساختهای لازم برای اجرای طرح تحول سلامت و پزشک خانواده هستند.
بازدید از چند طرح عمرانی در حوزه بهداشت از دیگر برنامه های مشاور وزیر و دبیر امور مناطق کمتر توسعه یافته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار