معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین مطرح کرد
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین مهم‌ترین دلیل خودکشی‌های استان را از سال گذشته تا کنون افسردگی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۹۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 12 September 2017
به گزارش تابناک قزوین بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین افسردگی را اصلی‌ترین علت خودکشی‌ها در استان قزوین عنوان کرد و گفت: زنان دو برابر مردان در استان اقدام به خودکشی داشته‌اند.

وی افزود: بهزیستی استان  در پنج ماه نخست سال جاری از 18 مورد خودکشی جلوگیری و به 16 مورد اقدام به خودکشی نافرجام رسیدگی و پیشگیری از اقدام مجدد کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: زنان در این استان طی سال گذشته و پنج ماهه نخست سال جاری دو برابر مردان تصمیم و اقدام نافرجام خودکشی داشته‌اند، این در حالی است که آمار خودکشی موفق در میان مردان در مقایسه با زنان در دنیا رشد چهار برابری داشته است.

رحمانی دلیل اصلی خودکشی‌ها در استان قزوین اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل آن افسردگی و اختلافات خانوادگی بوده که از طریق مصرف قرص و سلاح سرد انجام شده است.

این مسؤول تشریح کرد: سال گذشته افراد بین سنین 15 تا 24 سال  بیشترین اقدام به خودکشی نافرجام داشته‌اند و این گروه سنی در سال جاری بین 30 تا 34 سال اعلام شده است که عمده این افراد متأهل هستند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: مداخلات اجتماعی کارشناسان اورژانس اجتماعی در مباحث مختلفی نظیر مشکلات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، خودکشی و غیره بوده که این مداخلات در سال 95، منجر به نجات بیش از 73 نفر از خودکشی در سطح استان شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه مداخلات اورژانس اجتماعی در سال جاری گسترده‌تر شده است، بیان کرد: در موضوع نجات افراد از خودکشی و مشاوره و مددکاری آن‌ها، آمار نجات به 34 نفر در پنج ماهه سال جاری رسیده است.

وی گفت: فعالیت‌های ما در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی و خانوادگی با مراکز مستقر ثابت، خط تلفن 123، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتاً حاشیه‌نشین است که حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز اورژانس اجتماعی در استان فعال و چهار مرکز در حال راه‌اندازی است که این مراکز در مواقع بحران خانواده، کودک‌آزاری، خشونت خانگی و زوجین در معرض طلاق، افرادی که تمایل به خودکشی دارند یا خودکشی نافرجام داشته‌اند یا خانواده‌هایی که فردی از خانواده را به دلیل خودکشی از دست داده‌اند، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شود و البته اقدامات در این مراکز از طریق مراجعه مستقیم به این مراکز صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار