رئیس جهاددانشگاهی مطرح کرد

توافق مسوولان، نخبگان و مردم روی مصالح ملی کشور برای پیشرفت سریع‌تر

رئیس جهاددانشگاهی بر پرهیز از هر گونه فعالیت سیاسی و خبری در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 13 September 2017
به گزارش تابناک تبریز از سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حمیدرضا طیبی در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی این نهاد اظهار کرد: کشور ما فاصله‎ کمی با سال 1404 دارد تا یک الگوی موفق و خوب از یک کشور موفق اسلامی را به جهانیان ارائه دهد و از این رو باید تلاش بیشتری برای تحقق آن کرد.

وی افزود: نمی‎توانیم عملکرد و وضعیت نامناسب کنونی خود را به تحریم‎ها و قبل از انقلاب نسبت دهیم و باید علت آن را در داخل جست‎وجو کنیم. سیاسی شدن غیرضروری کشور، عدم توافق بر سر مصالح ملی در میان نخبگان سیاسی، فرهنگی و مردم از عمده مشکلاتی است که باید بر سر آن به توافق رسید.

رئیس جهاددانشگاهی عنوان کرد: نمی‌شود در یک دولت مسیر پیشرفت بر اتصال به بازار جهانی استوار باشد و در دولت بعدی صرفاً بر توان داخلی و قطع ارتباط با سایرین تمرکز کرد. زیرا هیچ کشوری در طول چهار و یا هشت سال پیشرفت نکرده است.

طیبی بیان کرد: برخورد جناحی و حزبی سبب می‎شود تا مردم در انتخابات نیز به طور احساسی رأی دهند و سیاست داخلی و خارجی در کشور به هم بریزد و این در حالی است که کشور ما همواره ثابت کرده است که مشکلی در حوزه‎ توسعه‎ فرهنگی و علمی ندارد.

وی گفت: علم‌گرایی و عقل‌گرایی، احترام به حقوق دیگران و آزادی در حد متعادل و رعایت اخلاق از جمله موارد مورد تاکید در دین اسلام است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به رسالت‌های این نهاد بیان کرد: با توجه به مبانی مطرح شده در برنامه‌ ششم توسعه، باید شاهد اثرگذاری بیشتر این نهاد در حوزه‎های مختلف باشیم و از این رو دانش بنیان شدن فعالیت‎ها، مطالعات قوی و جذب نیروهای قوی و متخصص از مواردی به شمار می‎آیند که باید مورد توجه کارکنان و مسوولان در این نهاد قرار بگیرند.

طیبی با تأکید بر فعالیت سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس که وابسته به جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این سه رسانه باید در راستای شناساندن مشکلات کشور و نقد منصفانه‎ آن کوشیده و راه حلی برای رفع آنها ارائه دهند.

وی گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در شناساندن و معرفی ظرفیت‎های این نهاد به دانشجویان جدید تلاش کند تا نیروهای جوان و متخصص جذب این سازمان شوند. همچنین بندهایی در برنامه‎ ششم توسعه به منظور اجرایی کردن نقشه جامع علمی تعیین شده که امید است در آینده‎ نزدیک شاهد فعالیت‎های تاثیرگذار این نهاد در عرصه‌های مختلف باشیم.

اعضای جهاددانشگاهی سفیران رویداد تبریز 2018 هستند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اعضای جهاددانشگاهی به عنوان سفیران تبلیغ رویداد تبریز 2018 هستند.

جعفر محسنی در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 گفت: این نشست با هدف شناسایی و معرفی برنامه‌های رویداد تبریز 2018 برگزار می‌شود و امیدواریم که جهاددانشگاهی کشور بتواند نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی آن داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از عملکرد جهاددانشگاهی استان، بیان کرد: این سازمان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد و از سویی برای حل معضل بیکاری در کشور، تلاش می‌کند که ارتباط بین صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی را گسترش دهد.

وی در خصوص حوزه پژوهشی بیان کرد: این حوزه در 2 بخش درمان و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد که می‌توان به فعالیت مرکز درمان ناباروری و مرکز پزشکی این نهاد همچنین فعالیت‌های این سازمان در خصوص سلول‌های خورشیدی اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره فعالیت‌های به حوزه آموزشی و فرهنگی این سازمان گفت: ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در زمینه‌های متفاوت و فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا  همچنین مرکز گردشگری دانشجویان از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی در بخشی از سخنان خود از فعال شدن مرکز تجاری سازی و فناوری در این سازمان خبر داد و افزود: علاوه بر توسعه فیزیکی سازمان، در نظر داریم که مرکز تحقیقات ژنتیک و پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر را راه‌اندازی کرده و نیز فعالیت‌های پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی را  در حوزه علوم انسانی توسعه دهیم.

هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در تبریز در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار