معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اجرای طرح رایگان خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی در گروه سنی بالای ۳۰ سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 19 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سید سعید اسکویی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: در طرح رایگان خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی، افراد در گروه سنی بالای 30 سال به ما مراجعه می کنند و ریزفاکتورهایی مانند تحرک بدنی، چاقی، اضافه وزن و مصرف دخانیات را بررسی کرده و در صورت نیاز به رایگان از افراد آزمایش دیابت، قند خون و چربی گرفته می شود.

 وی ادامه داد: بر اساس آزمایشاتی که از فرد گرفته می شود، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در 10 سال آینده به شخص اطلاع داده شده و مشاوره رایگان تغذیه و تحرک بدنی ارائه می شود و شش ماه بعد این آزمایش تکرار می شود تا ان شاالله ریسک ابتلا به این بیماری در فرد کاهش یافته باشد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: تمامی افراد در روستاها و شهرهای استان می توانند از خدمات این طرح به صورت رایگان بهره مند شوند و برای این امر می توانند با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک ترین مرکز جامع سلامت در محل زندگی خود مراجعه کنند.
 
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح رایگان خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی اظهار کرد: این طرح از ابتدای امسال در کل کشور در حال انجام است و مهمترین هدف ما از اجرای این طرح کنترل بیماری های قلبی و عروقی، کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی، کنترل فشار خون و دیابت است.

اسکویی خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که تحرک بدنی مردم را بالا ببریم و از همین رو نشستی با همکاران در اداره کل ورزش و جوانان داشتیم، همچنین موضوع دیگری که پیگیری می کنیم کاهش مصرف دخانیات است که برای این منظور هم چندین جلسه برگزار کردیم و یکسری قوانین وجود دارد مبنی بر اینکه در نزدیکی مساجد و مدارس، مغازها فروش دخانیات را نداشته باشند که این موضوع پیگیری می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار