رحمانی فضلی:
وزیر کشور با بیان اینکه تأکید رئیس جمهور بر انتصاب بر اساس اعتدال و شایسته سالاری گفت: همه انتصاب‌ها باید بر اساس اعتدال و شایسته سالاری باشد.
کد خبر: ۴۹۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در مراسم تودیع و معارفه استانداران قزوین با بیان اینکه همه چیز در جهان هستی قابل تغییر است و تنها نکته ثابت، ذات وجود اقدس الهی است اظهار کرد: پدیده‌های عالم هستی لایتناهی است و این جزو ویژگی های عالم هستی است و ما اگر در درون هر کدام از پدیده های عالم برویم نمی‌توانیم به انتهای آن برسیم.
وی ادامه داد: بین همه پدیده های عالم هستی ارتباط است و ارتباط جزو موضوعات ثابت در عالم هستی است و هیچ پدیده ای بدون ارتباط معنی پیدا نمیکند بلکه همه چیز در قالب ارتباط معنی پیدا میکند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه بین دو عنصر و ویژگی متغیر بودن و لایتناهی بودن اگر بخواهیم رابطه تعریف کنیم بی نهایت می توان رابطه تعریف کرد، افزود: انسان به عنوان برگزیده نظام هستی و آینه تمام نمای حلوه‌های هستی و مرکز قدرت تغییر می تواند بی نهایت تغییر را ایجاد کند .
وی با بیان اینکه باید بدانیم موجود انسان اشرف مخلوقات است و باید قبل از شناخت خدا ، خود را بشناسد بیان کرد: انسان با عقل، دل، عواطف و احساساتش و با معرفت خود می تواند هرکاری را انجام دهد .
رحمانی فضلی اضافه کرد: ما  پیش از این مشاهده کرده ایم که یک انسان مومن و معتقد به خداوند و مومن به آموزه های دینی و مومن به مردم و مومن به بشارت الهی اراده میکند و تنها در مقابل همه استکبار می ایستد و انقلاب اصیل جمهوری اسلامی را که در هیچ ذهنی نمی گنجد به پا میکند.
وی تصریح کرد: ساختن این کشور، عمران و آبادانی و پاسخگویی به مطالبات مردم به راحتی امکان پذیر است و فقط باید به این اصل باور داشته باشیم.
وزیر کشور عنوان کرد: ما نباید خود را کوچک بدانیم و در برابر مشکلات منفعل باشیم بلکه همیشه برای رفع مشکلات بی نهایت راه وجود دارد.
وی ادامه داد: وقتی جغرافیای استان را تعریف میکنیم به یک ظرفیت و محدوده خاص می رسیم اما وقتی صحبت از محتوای استان می شود باید با بدانیم این ظرفیت می توان ایران را نیز اداره کرد.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه استاندار باید بتواند از مشورت تمام اقشار استفاده کند، تأکید کرد: استاندار در استان باید بتواند از ظرفیت علمی و تکنولوژیکی همه مدیران و سرمایه های مردم برای اداره استان استفاده کند و اگر نگاه این باشد ما به راحتی باید دولت و استان را اداره کنیم.
وی اظهار کرد: استاندار در استان به عنوان محور فعالیت‌ها است و باید بیشترین تلاش را کرده و توانایی هماهنگ کنندگی و تعامل بالایی داشته باشد.
وزیر کشور افزود: گر باور کنیم که انقلاب را این مردم به وجود آورده و ما را انتخاب کرده اند می پذیریم که مردم در استان عیال دولت و زیر مجموعه دولت و نظام هستند و حق به گردن ما دارند.
وی بیان کرد: استاندار باید سعه صدر، گذشت و سینه فراخ داشته و سنگ زیرین آسیاب باشد و تنها در این صورت است که همه مردم استاندار را می پذیرند.
رحمانی فضلی گفت: صداقت، اخلاص، حق گرایی و عدالت شحاعت میخواهد و اگر صادق باشیم باید برخی اوقات قبول کنیم که مقصریم و کوتاهی نیز کرده ایم.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی اینجاست که در برقراری رابطه‌ها هرکسی خود را محور حق می داند، خاطرنشان کرد: استاندار باید نقش باهم بودن را در استان، در بین مسئولین، کارگزاران و مردم داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: نماینده ولی فقیه چتر حمایت، پشتیبانی، محبت و دلسوزی را باید بر سر همه داشته باشد و نصیحت، توصیه و حمایت بکند .
وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور با نگاه عادلانه و دلسوزانه و پیگیری های مجدانه به دنبال این است آنچه را به عنوان برنامه به مردم اعلام کرده و مردم به آن رای داده اند اجرا کند .
وزیر کشور اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور بر این است که رفتارتان اعتدالگرایانه باشد و انتخاب ها بر اساس شایسته سالاری، امتیازات بر اساس عدالت باشد و این یک توصیه الهی و برگرفته از آموزه های دینی است و همه ما موظفیم در دولت تدبیر و امید با همین نگاه عمل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت وهمدلی در استان باید به مانند 4 سال گذشته حفظ شود اضافه کرد: در طی این 4 سال جز وحدت و هماهنگی چیز دیگری ندیدم و اگر وقتی هم حرفی بوده برای رفع مشکلات استان بوده است و این قابل تقدیر است.
این مسئول اضافه کرد: زاهدی پنجمین استانی است که به عنوان استاندار معرفی می شود و با کوله باری از تجربه وارد این استان شده و با توجه به شناختی که نسبت به استان دارد سریعا بر اوضاع مسلط خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: اگر مدیری بر اصول مسلط باشد به سرعت می تواند بر روی فروع هم مسلط شود و بر روی کار اشرافیت پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار