وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: نباید بیکاری وجود داشته باشد و استانداران، فرمانداران و مدیران نباید در قالب ساعت‌های رسمی عمل کنند باید 24 ساعته در خدمت مردم باشند چراکه مسولیت اجتماعی بر عهده دارند.
کد خبر: ۴۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 20 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دیروز در مراسم تودیع استاندار سابق و معرفی استاندار جدید قزوین که با حضور مسولان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد اظهار داشت: همه چیز در عالم هستی در تغییر و تحول است که یکی از ویژگی‌های همه پدیده‌ها است و در حال نو شدن است و فقط ذات اقدس الهی تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: در درون هر کدام از پدیده‌ها رجوع کنیم به انتهایی نمی‌رسیم و به قدرت خداوند و با ویژگی‌هایی که در انسان وجود دارد همه نمونه‌ها و شواهد لایتنهایی متغیر بودن است و بین همه پدیده‌ها ارتباط وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد:  هیچ پدیده‌ای در جهان بدون ارتباط نیست و بین دو ویژگی متغیر و لایتنهایی بودن بی نهایت رابطه می‌توان تعریف کرد و در کنار آن انسان به عنوان آینه تمام نمای جلوه هستی، می‌تواند بی نهایت ترین را ایجاد کند.

رحمانی فضلی گفت:  قیامت در درون انسان و معراج از درون است و انسان با عواطف و معرفت خود می‌تواند هر کاری را انجام دهد و این مهم را می‌توان در تمام امور تجربه کرد.

وی افزود: خداوند متعال مومن را به آموزه‌های دینی و مومن به راه و به بشارت الهی اراده می‌کند و در مقابل استکبار می‌ایستد و انقلاب اسلامی را به وجود می‌آورد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کسانی که مسؤلیتی در جمهوری اسلامی دارند باید نقش آنان تأثیرگذارتر باشد.

این مسول تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تعالی بشریت، حریت و آزادگی باید تاثیرگذار باشد و توان و ظرفیت در توان‌ ما وجود دارد و باید به منصه ظهور برسانیم و در جمهوری اسلامی افرادی که به مقام‌هایی منتصب می‌شوند باید بیشتر پاسخگو باشند و کار کنند.

وی ادامه داد: عمران و آبادانی کشور و پاسخ به مطالبات مردم امکان پذیر است و باید در این زمینه اراده وجود داشته باشد و امروز نباید خود را در مقابل مشکلات منفعل بدانیم.

وزیر کشور عنوان کرد: برخی از مسولان کشور امروز خود را مدعی میراث شهدا و امام راحل می‌دانند و خود را موحد می‌دانیم نباید در مقابل مشکلات و مسائل بمانیم و با این رویکرد باید بتوانیم در هر سمتی هستیم همه انسان‌ها را انسان ببینیم و در حل مشکلات کوتاهی نکنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید ایران را از لحاظ اقتصادی اداره کنیم و از مشورت‌ها نهایت استفاده را ببریم و  تنوع علم و فرصت محدود انسان تمام ظرفیت‌ها تقسیم بندی شده که باید سرمایه آن ها و مردم مورد استفاده قرار گیرد و به راحتی امورات مردم را ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: ظرفیت و امکانات کشور بسیار است و نباید بیکاری وجود داشته باشد و استانداران، فرمانداران و مدیران نباید در قالب ساعت‌های رسمی عمل کنند باید 24 ساعته در خدمت مردم باشند چراکه مسولیت اجتماعی بر عهده دارند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مدیران نظام باید بدانند که پاسخگو باشند و مشکلات را برطرف کنیم و در این زمینه استاندار باید نقش تعاملی و هماهنگ کنندگی بالایی داشته باشد و مردمی که زیرمجموعه دولت و نظام هستند و بر گردن ما حق دارند پس باید وقت گذاشته و برنامه ریزی کنند و با ملایمت و عطوفت در راستای حل مشکلات گام بردارد.

وی عنوان کرد: صداقت، اخلاص و  معرفت،  شجاعت می‌خواهد که مسولان باید دارای این ویژگی بوده و در رابطه با مردم عدالت محورانه عمل کنند.

رحمانی فضلی یادآور شد: امام جمعه باید چتر پشتیبانی و دلسوزانه داشته باشد تا سربلند از امورات و حل مشکلات مردم بیرون آییم.

وزیر کشور ادامه داد: مردم ایران در انتخابات با رای خود رئیس جمهوری را انتخاب کردند که با نگاه عمومی در جامعه، رفتار اعتدالگرایانه و انتخاب عادلانه را گوشزد می‌کنند. امروز محتاج تذکر، راهنمایی و پشتیبانی بوده و به یکدیگر نیازمند هستیم.

وی متذکر شد: استاندار قزوین در حوزه همدلی، وحدت، انسجام و غیره به نحو احسن عمل کرده که امروز در تمام عرصه‌ها موفق عمل می‌کند. فریدون همتی نیز در هرمزگان خدمت می‌کند و زاهدی پنجمین تجربه استانداری خود را با کوله‌باری از تجربه در قزوین خواهد داشت و می‌تواند به امور مسلط شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: ریاست جمهوری جایگاه کل ایران را دارد و رئیس جمهور همه مردم ایران است. همه ما موظف هستیم در دولت تدبیر و امید به تمام مردم و گروه‌ها توجه کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه همدلی و انسجام  قزوین یکی از استان‌های بدون حاشیه در کشور بوده است و همتی طی این دو سال با تجربه‌هایی که در سمت‌های قبلی داشته زمینه توسعه، آرامش و اعتدال را در استان فراهم کرده است و زاهدی جزو استانداران خوب و با تجربه کشور است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ثبات مدیریت یک اصل عقلانی و تجربی است اما وقتی اهم فی الاهم می کنیم با سنجش موقعیت ها بر اساس مصلحت، ناچار هستیم برخی افراد را جابه‌جا کنیم.

رحمانی فضلی در پایان عنوان کرد: امید است مسولان استان قزوین گام‌های ارزنده ای در تمام عرصه‌ها و در مسیر رشد و تعالی انقلاب و نظام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار