استاندار قزوین گفت: نباید تمامی مشکلات واحدهای تولیدی را تنها به سرمایه ثابت و در گردش محدود ساخت بلکه باید تمامی مشکلات واحدهای آنها را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۴۹۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 23 September 2017
به گزارش تابناک قزوین ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: گزارش های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور تنها به موضوع سرمایه در گردش و ثابت،مشکلات دستگاه تامین اجتماعی و مالیات منحصر شده است درحالی که موانع دیگری نیز برای تولید در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: فرسودگی صنایع از جمله مشکلات مهم واحدهای تولیدی است که در دهه 70 صنایع نساجی کشور را از پا درآورد بنابراین بررسی این قبیل مشکلات کار تشکل ها و مسئولان ذیربط است.
زاهدی ادامه داد: نداشتن ساختار سازمانی متناسب با تولید از مشکلات دیگر واحدهای تولیدی است هرچند که در استان قزوین به دلیل وجود مدیران توانمند و کارکشته کمتر این مشکل احساس می شود.
استاندار قزوین افزود: نداشتن مشکل بازار به دلیل منسوخ شدن کالا،بالا بودن قیمت تمام شده و یا نداشتن کیفیت یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی است که باید توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت و بخش خصوصی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: باید یک کارگروه منسجم به صورت منظم به دسته بندی واحدهای قابل احیا درا ستان بپردازد و با بررسی مشکلات زمینه حل آنها را فراهم سازد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی توسط بانک های استان،گفت: باید مشکلات بانک ها را در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در نظر بگیریم چون بانک ها موسسه اقتصادی هستند که باید سرمایه پرداختی آنها نیز بازگرد و پرداخت تسهیلات به واحدهایی که امکان بازپرداخت نداشته باشند به استمهال و جریمه و دردسر بانک ها منجر خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت های بسیار زیادی در جذب سرمایه گذاری دارد،افزود: بانک ها می توانند از سرمایه گذاران اهل و شایسته که امکان بازپرداخت تسهیلات را دارند حمایت کنند و نقش خود را در توسعه کشور و استان به خوبی ایفا نمایند.
زاهدی با بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی نباید تنها به واحدهای صنعتی و کشاورزی محدود شود،افزود: فعال کردن بخش خدمات به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان منجر می شود بنابراین نباید حمایت از این بخش را فراموش کرد.
وی در پایان با بیان اینکه توجه به گردشگری از اولویت های جدی استان قزوین است،افزود:بخش صنعت و کشاورزی به دلیل تحول فناوری با سطح اشتغال کمتری مواجه هستند اما سرمایه گذاری در بخش گردشگری به ایجاد اشتغال ثابت منجر می شود و حتما در این بخش باید اقدام های جدی در استان صورت بگیرد.
استان قزوین از سه هزار و 600 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری و 16 شهرک و ناحیه صنعتی فعال برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار