زئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: قزوین رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها و طرح های تولیدی را در سطح کشور به دست آورده است.
کد خبر: ۴۹۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 23 September 2017
به گزارش تابناک قزوین علی پرزحمت روز شنبه در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان قزوین پس از ابلاغ بسته رونق تولیدی و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و کشاورزی رتبه اول را هم از حیث پرداخت و هم از لحاظ تعداد درخواست دریافت تسهیلات توسط واحدهای تولیدی در کشور به دست آورد.
این مسئول اضافه کرد: یک هزار و 150 درخواست دریافت تسهیلات در استان قزوین توسط واحدهای تولیدی ثبت شده که در این رابطه تاکنون 43 فقره به میزان 494 میلیارد ریال پرداخت شده است.
پرزحمت افزود: در مرحله جدید ثبت نام از متقاضیان دریافت وام، در بخش معدن 31 درخواست، در بخش صنعت و معدن 587 مورد و در بخش کشاورزی 563 فقره درخواست برای دریافت تسهیلات رونق تولید در استان ثبت شده است.
وی اظهار کرد: در دور جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید، 208 فقره پرداخت در کل کشور صورت گرففته که سهم قزوین 43 مورد بوده است و هرچند وضعیت استان در این خصوص مطلوب می باشد اما به این میزان بسنده نخواهیم کرد.
پرزحمت ادامه داد: نزدیک به 95 درصد پرداختی های استان توسط بانک های دولتی صورت گرفته است و مشارکت بانک های خصوصی در این زمینه کمرنگ تر بوده و امیدواریم شاهد اقدام موثر آنها در این رابطه باشیم.
وی در پایان با اشاره به تعداد نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سال 92 تاکنون، گفت: 66 جلسه اصلی و 474 جلسه فرعی با یک هزار و 761 مصوبه برای رفع مشکل 905 واحد تولیدی ظرف مدت یاد شده در استان تشکیل شده است.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار