استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: مهمترین مشکل کنونی کشور و استان قزوین اشتغال و تولید است که با فعال کردن بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری باید برای حل آن برنامه ریزی کنیم.
کد خبر: ۴۹۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مهمترین مشکل کشور اشتغال و تولید است و اگر به طور جدی به آن توجه نکنیم با بحران های جدی مواجه می شویم.

وی افزود: باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود کشور استفاده کنیم تا با همراهی مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل بتوانیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم.

زاهدی تصریح کرد: در کنار تولید در صنعت و کشاورزی باید بخش خدمات و گردشگری را هم جدی بگیریم زیرا این عرصه نیز در زمره تولید است و به اشتغال منجر می شود.

استاندار قزوین یادآورشد: از آنجا که صنعت و کشاورزی در مسیر تکنولوژی حرکت می کند شاهد کاهش اشتغال این بخش هستیم لذا باید از ظرفیت بخش های دیگر هم غافل نشویم.

مغایرت آمارهای ارائه شده برطرف شود

وی با انتقاد از وجود مغایرت در آمارهای ارائه شده در خصوص تسهیلات واحدهای تولیدی اضافه کرد: آمارهای ارائه شده از سوی بانکها و دستگاهها با هم مغایرت دارد که باید این موضوع ارزیابی شده و مغایرتها مشخص شود تا آمارها واقعی باشد.

زاهدی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی در بخش خصوصی دارد و به دلیل توانمندی و اهلیت آن می تواند تسهیلات دریافتی را بخوبی بازگرداند لذا باید در خصوص ارائه تسهیلات خدمات بهتری داده شود.

استاندار یادآورشد: در خصوص واحدهایی که برای دریافت وام مراجعه نمی کنند باید کارگروهی بسرعت این وضعیت را تعیین تکلیف کند تا فرصت از دست نرود و هرکس منصرف شد بلافاصله حذف شده و فرد دیگری جایگزین شود تا کارها دچار وقفه نشود.

فرسودگی واحدهای تولیدی بررسی شود

زاهدی اضافه کرد: مشکلات واحدهای تولیدی فقط مسائل مالی نیست بلکه فرسودگی واحدها، اهلیت نداشتن برخی تولیدکنندگان، نبود مدیریت منطقی در واحدهاو نبود بازار از مهمترین مشکلات بخش تولید است.

وی گفت: برای بازاریابی محصولات و بررسی علت فروش نرفتن کالاهای صنعتی و کشاورزی باید ارزیابی کارشناسی صورت گیرد و از کارگروه استانی انتظار پیگیری این موضوع را دارم.

استاندار از اداره صنعت، تشکل های بخش خصوصی  و استانداری خواست موضوع فرسودگی و بازاریابی محصولات بخش صنعت و کشاورزی را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار