مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نسبت به مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف برای توزیع نذورات هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 23 September 2017
به گزارش تابناک قزوین سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)   اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن ایام عزای سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و پخش نذورات در ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی، لزوم رعایت مسائل محیط‌زیستی بیش‌از هر ایام دیگر احساس می‌شود.

وی در ادامه گفت: این روزها استفاده از ظروف یکبار مصرف و پلیمری دو چندان شده و استفاده از این ظروف برای نوشیدنی ها و غذاهای داغ خطرناک است. زیرا وقتی غذا داخل این ظروف ریخته می شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می شود وطبق نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یکبار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف، و ترکیب آن با محتویات غذا می شود و مصرف آنها برای سلامتی مضر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین گفت: حدالمقدور برای توزیع نذورات باید از ظروف یکبارمصرف با کاربرد مشخص و برای نوشیدنی های داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود و از نگهداری غذاهای داغ و چرب در ظروف پلاستیکی که موجب نفوذ غذاها با سطوح ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل می‌شود که این خود می‌تواند موجب آلودگی غذاها شود اجتناب کنند.

وی افزود: استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تاثیر می گذارد. چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در طبیعت ۳۰۰ الی ۶۰۰ سال طول می‌کشد و سوزاندن آنها باعث انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط و هوا می‌شود و گاهی مشاهده شده  سالانه بسیاری ازحیواناتی به دلیل خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست داده و یا با مصرف آنها وارد زنجیره غذایی ما نیز شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تسلیت مجدد به مناسبت شهادت اباعبدالله الحسین و ۷۲ تن از یاران باوفایش به تمام مسلمانان جهان و مردم ولایتمدار قزوین، از آنها در خواست کرد که در میان خانواده ها و عزاداران تا حد ممکن از ظروف ظروف پلاستیکی برای حفاظت از محیط زیست و مردم استفاده نشود.    
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار