رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: سیره امام حسین(ع) برای عزاداران حسینی تبیین شود تا آن‌ها بیشتر از ویژگی های این امام بزرگوار الگو بگیرند.
کد خبر: ۴۹۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 24 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی اظهار داشت: تقارن این ایام با ماه محرم را باید به فال نیک گرفت چراکه این تقارن فرصتی است تا سیره شهدای کربلا و دفاع مقدس را برای عزاداران حسینی تبیین کنیم و تحقق این مهم موجب می‌شود آحاد جامعه در ادامه داده راه شهیدان مصمم باشند.

وی افزود: معلمان باید تلاش کنند درس معرفت حسینی، ایثار و از خودگذشتگی شهدا را برای دانش آموزان تبیین کنند تا آن‌ها این درس را فرا گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: در این دوران شهدا با رشادت‌ها و ایثارگری های خود امنیت و آرامش را در جامعه حاکم کردند تا امروز زندگی راحتی داشته باشیم.

داودی مطرح کرد: امروز مردم قدردان رشادت‌های شهدا هستند و در احیای ارزش‌ها و اهداف آن‌ها تلاش می‌کنند که این ستودنی است.

این مسؤول با اشاره به ویژگی‌های امام حسین(ع) عنوان کرد: این امام بزرگوار منبع همه خوبی‌ها است که با شجاعت و ایثار خود پرچم اسلام را عزتمندانه برافراشت و به مسلمانان آموخت که در برابر ظلم و ستم کوتاه نیایند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) به مسلمانان نشان داد که همیشه حق و باطل روبه‌روی هم هستند و این مهم اختصاص به زمان ندارد و در همه حال وجود دارد.

داودی اضافه کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود حماسه جاویدان در طول تاریخ آفرید که برای همه مسلمانان دانشگاه درس زیر بار ظلم نرفتن و رعایت اصول اخلاقی است و همه باید از آن‌ها درس بگیرند.

وی ادامه داد: سیره امام حسین(ع) یک مکتب و نظام فکری است که باید همه آحاد جامعه از راه و منش این امام بزرگوار درس بگیرند تا در زندگی خود موفق شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: امام حسین(ع) نماد اخلاص، توحید، استقلال و آزادگی بوده و برای همه قشرهای مختلف مردم الگوی بی‌نظیری است و باید از این امام بزرگوار الگوبرداری کنند.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از جمله سیده‌منیره قوامی، فرج اله فصیحی‌رامندی، احد چگینی، مهدیه قافله‌باشی، مهدی عبدالرزاقی، زهرا یوسفی، سعید دقیقی  محسن حق‌شناس هم حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار