معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد:
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای شهریور ماه سال جاری در یک هزار و 38 روستای استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۹۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 25 September 2017
به گزارش تابناک قزوین زهرا غلامرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از افزایش دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی در روستاها و مناطق محروم صعب‌العبور خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته طرح غربالگری تنبلی چشم در روستاها پوشش 90 درصدی داشت.

وی افزود: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله از ابتدای آبان ماه تا پایان آذر ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و امسال به دلیل امکان آغاز زودهنگام سرمای هوا در فصل پاییز و صعب‌العبور بودن روستاهای محروم، تیم‌های سیار غربالگری تنبلی چشم بهزیستی استان با همکاری بهداران از ابتدای شهریور ماه در روستاها حضور داشته و اقدام به اجرای طرح کرده‌اند.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین هدف از اجرای زودهنگام طرح را افزایش میزان دسترسی کودکان روستایی و مناطق محروم به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در روستاها صعب‌العبور دانست و بیان کرد: کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در کودکان سه تا 6، افزایش میزان آگاهی آحاد جامعه از تنبلی چشم، بیماری‌های چشمی و راه‌های پیشگیری و درمان آن از اهداف اختصاصی طرح غربالگری تنبلی چشم محسوب می‌شود.

به گفته غلامرضایی این طرح از سال 74 در کشور آغاز شده و در استان قزوین هم طی سال گذشته 77 درصد از جمعیت 62 هزار نفری کودکان سه تا 6 سال را تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

این مسؤول دلیل مشارکت نکردن 23 درصد از کودکان در طرح تنبلی چشم را عدم آگاهی والدین و فقر فرهنگ سلامت دانست و گفت: بیش از 48 هزار کودک سال گذشته در این طرح معاینه شده‌اند که از این تعداد، بیش از 400کودک دچار اختلال بینایی بوده‌اند که در زمان مناسب اقدامات درمانی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار