مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید 223 هزار و یکصد تن گندم مازاد بر مصرف بصورت تضمینی از کشاورزان استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 25 September 2017
فرزاد خوش اخلاق، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: 138 هزار هکتار از اراضی  کشاورزی استان در سال زراعی جدید زیر کشت محصول گندم پاییزه قرار خواهند گرفت.
وی افزود : برنامه ریزی لازم در اراضی کشاورزی استان برای کشت گندم پاییزه انجام شده و از این میزان سطح زیر کشت 45 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 93 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص خواهد یافت .
خوش اخلاق ادامه داد : ارقام مورد کشت گندم در اراضی کشاورزی استان ؛ پیشتاز ، پیشگام ، سیوند ، اروم ، سیروان ، پارسی ، آذر2 ، سرداری ، اوحدی ، بهاران و هما می باشد .
وی تصریح کرد : برنامه ریزی لازم جهت توزیع بذر گواهی شده گندم آبی و دیم انجام شده و لازم است زارعین جهت اخذ حواله بذر به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه نمایند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد : بر اساس برنامه ابلاغی از سوی وزارت متبوع ؛ قیمت بذر گندم آبی گواهی شده از قرار هر کیلو 17 هزار و 600 ریال و بذر گندم دیم به ازای هر کیلو 16 هزار و 300 ریال تعیین شده است .
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد : خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان در اواسط شهریور ماه سالجاری به پایان رسید که در مجموع 223 هزار و یکصد تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.
وی یادآور شد : از این میزان گندم خریداری شده ؛  213 هزا رو 500 تن گندم آردی  و 9 هزار و 600 تن گندم بذری خریداری که توسط شرکت های بذر طرف قرارداد تولید و فرآوری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار