مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : با فرارسیدن زمان کشت محصولات پائیزه، عملیات كشت محصول كلزا در هزارو400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام و تا پایان فصل کشت ادامه خواهد داشت .
کد خبر: ۴۹۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 25 September 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی با اعلام این خبر افزود: سطح ابلاغی شده برای کشت کلزا به این شهرستان   4هزار و 500 هکتار است که  درحال حاضر 2 هزار و 950 هکتار عقد قرارداد انجام شده است .

وی اظهار داشت: از مجموع بذور توزیعی در بین بهره برداران کلزا کار ؛  51 درصد به ارقام اپی  OP  و 49 درصد به 16 رقم دیگر شامل انواع ارقام هیبرید فرانسوی و آلمانی اختصاص دارد .

لطفی  با اشاره به سیاست های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی از کلزاکاران تصریح کرد : خرید تضمینی، توزیع نهاده های یارانه ای از جمله بذر، کود و پرداخت تسهیلات حدود28 میلیون ریال برای هر هکتار از جمله سیاستهای حمایتی جهادکشاورزی برای ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت این محصول استراتژیک است .

وی اضافه کرد :  اجرای سیاست های خوداتکایی و کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

لطفی خاطر نشان کرد : شهرستان آبیک  پتانسیل مستعد و مناسبی برای کشت  محصول کلزا دارد بطوریکه در سال زراعی گذشته با تولید 42 درصد از کلزا در استان توانست  مقام نخست تولید این محصول را به خود اختصاص دهد .

این مقام مسئول یاد آور شد :  در سال جاری نیز باتلاش  مراکز خدمات جهاد کشاورزی ؛ نشست های بسیاری  با کشاورزان روستاهای مختلف در پهنه های تولیدی بمنظور آگاهی کشاورزان از مزایای کشت کلزا برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار