فرمانده سپاه استان قزوین:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: رسانه انقلابی و بسیجی باید جریان ساز و تأثیرگذار باشد و بتواند مطالبات مردمی را به‌خوبی در جامعه منعکس کند.
کد خبر: ۴۹۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 26 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سپاه استان قزوین سردار محمد شاهرخی به همراه ابوالفضل طاهرخانی جانشین سپاه، دوشنبه‌شب در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در محل سپاه صاحب‌الامر قزوین برگزار شد ضمن گفت‌وگوی صمیمی با خبرنگاران با دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌ها فعالان رسانه آشنا شد.
سردار شاهرخی در این نشست اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان با استفاده از ابزارهای قوی رسانه توانسته‌اند نقش تأثیرگذاری در مخاطبان خود داشته باشند و برخی مسائل غیرواقعی و غیر حق را موجه جلوه دهند باید ما نیز مهارت استفاده از این ظرفیت را در عرصه داخلی داشته باشیم.
وی بیان کرد: نیروهای انقلابی باید بتوانند با هم‌افزایی دورهم جمع شوند و با تشکیل اتاق فکر برای رفع نواقص و مشکلات خود بکوشند و با ایده‌های جدید و دادن راهکارهای تأثیرگذار نسبت به استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بسیج رسانه همت کنند.
شاهرخی یادآور شد: بیان کمبودها و اتکا به نداشته ها نمی‌تواند ما را به جلو ببرد بلکه باید ابتدا به داشته‌های خود فکر کنیم و راهی برای استفاده بهینه از آن‌ها پیدا کنیم تا این سرمایه‌ها هدر نرود.
وی تصریح کرد: توجه به تولید محتوی و اثرگذاری پیام بسیار مهم است و اگر بتوانیم با اتکا به داشته‌های انسانی و ابزاری به افزایش تأثیر پیام برسیم موفق عمل کرده‌ایم.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: باید ارزش‌های محوری و اساسی انقلاب توسط رسانه‌های انقلابی و متعهد به‌خوبی تبیین شود تا بتوانیم ضمن حفظ نیروهای موجود به جذب افراد دلسوز بیشتری اقدام کنیم.
تقسیم افراد به جناح‌های سیاسی منطقی نیست
وی اضافه کرد: تقسیم‌بندی افراد به اصولگرا و اصلاح‌طلب منطقی نیست بلکه باید افراد را از منظر انقلابی بودن و یا غیرانقلابی بودن و خودی و غیرخودی نگاه کنیم و اجازه دهیم هر کس دلسوز نظام و انقلاب است با هر گرایشی فرصت خدمت پیدا کند.
شاهرخی یادآور شد: امروز در حالی که غرب با رسانه‌های استکباری می‌تواند یک سرباز آمریکایی را که دو هزار عراقی را در جنگ کشته فردی میهن‌پرست و شایسته مدال افتخار معرفی کند متأسفانه ما در معرفی انسان‌های ایثارگری مانند مدافعان حرم که برای دفاع از حریم اهل‌بیت و مسلمانان مظلوم به سوریه می‌روند ضعیف عمل کرده‌ایم و در کمال ناجوانمردی حرکت این افراد اقتصادی قلمداد می‌شود و ما نمی‌توانیم جایگاه ارزشمند این شهدا را برای جهان تبیین کنیم چون کار با رسانه را نمی‌دانیم.
وی بیان کرد: بسیج رسانه فرصتی است تا شما فعالان عرصه خبر دور هم جمع شده و تشریک مساعی کنید و با جمع‌بندی ایده‌های کارآمد و کاربردی برای بیان ارزش‌های دینی و انقلابی و مطالبات منطقی مردم گام‌های بلندتری در مسیر خدمت به مردم بردارید.
شاهرخی گفت: اگر خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی بدانیم نمی‌توانیم به هدف برسیم لذا در رسانه ابتدا باید مطالبه گری خود را از انقلابیون مطرح کنیم و جواب بگیریم سپس تلاش کنیم روی دیگران تأثیرگذار باشیم.
وی اظهار داشت: فعالان رسانه‌ای بسیجی باید پاسخ دهند مطبوعات ارزشی برای انقلاب و تبیین ارزش‌های آنچه کرده‌اند و در کجا ضعیف و کم‌کار و در کجا موفق بوده‌اند و با آسیب‌شناسی مسائل در مسیر پیش رو هرروز بهتر عمل کنند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین گفت: امروز تعصب‌های جریانی و سیاسی آسیب‌رسان است و با دوری از این خط بندی‌ها باید به فکر صیانت از انقلاب و ارزش‌های اصیل اسلامی و آگاهی بخشی به مردم برای بیان مطالبات به حق آن‌ها باشید.
در این نشست فعالان بسیج رسانه دیدگاه‌های خود را برای تقویت وحدت و انسجام نیروهای انقلابی، تشکیل اتاق فکر، آموزش رسانه‌ای، توجه به اقتصاد رسانه و بصیرت افزایی نیروها، ریشه‌یابی نواقص و کمبودهای عرصه رسانه، مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار