با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛
آیین رونمایی از ۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 26 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل حفظ آثار و ارزش های انقلاب اسلامی؛ آیین رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان با حضور صفری سرپرست شهرداری قزوین، جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان استانی در سالن فرهنگسرای بانو (س) برگزار شد.

سرهنگ پاسدار طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در این مراسم با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌ها از سوی ستادهای مردمی برای رزمندگان اسلام  افزود:در دوره هشت سال مقدس ۷۰۰ کامیون در یک مرحله، کمک‌های مردمی جمع‌آوری و به جبهه اعزام شد که این‌ کمک‌ها باید امروز ثبت و ضبط شود تا به نسل‌های بعدی منتقل شود.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی اظهار کرد:در سال جاری نیز برنامه ریزی شده است که ۳۰ عنوان کتاب منتشر شود تا ظرفیت بالای قزوین در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

وی یادآور شد: کتاب اتاق ۲۴ خاطرات خانم فلاح حسینی در خصوص خاطرات مهاجرین جنگ و کتاب به قول پروانه ها  خاطرات خانم های  امدادگر در دوران دفاع مقدس است که توسط خانم موسوی نوشته شده است، همچنین سال گذشته ۳۰ کتاب در حوزه زنان، کودکان و پیشکوستان منتشر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: زنان در دفاع مقدس نقش مهمی داشتند به طوری که  وجود ۲۳ هزار امدادگر،   ۳ هزار پزشک و ۷ هزار شهید زن در کشور گواه این امر است.

وی با اشاره به نقش موثر بانوان در پیروی هشت سال دفاع مقدس افزود:نقش بانوان در پشتیبانی از جنگ کمتر از مردان نبود و حتی آنان در ابتدای جنگ  حضور فیزیکی داشتند و اسلحه به دست می‌جنگیدند.

سرهنگ پاسدار طاهرخانی اظهار کرد:بانوان رزمنده و ایثارگر تا پایان هشت سال جنگ حق علیه باطل در مقابل دشمنان تا بن مسلح ایستادگی کردند و با پشتیبانی مادی و معنوی موجب پیروزی رزمندگان اسلام شدند.

وی خاطرنشان کرد:جامعه زنان امروز باید پا به پای مردان و در پشت سر ولی فقیه به وظیفه خود عمل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه از شورای چهارم شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین که پشتیبانی خوبی برای چاپ کتاب‌های دفاع مقدس استان داشتند، تقدیر کرد.

سرهنگ پاسدار طاهرخانی همچنین از حمایت‌های شهرداری قزوین و شورای پنجم شهر قزوین که این مسیر را دنبال و پیگیری می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم راه پشتیبانی از ارزش‌های دفاع مقدس را همچون گذشته هموار کنند تا ما بتوانیم به وظایف خود بهتر عمل کنیم.

گفتنی است، در پایان آیین رونمایی از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان از عوامل و تهیه و نویسندگان مجموعه خاطرات زنان امدادگر به «قول پروانه» و مهاجرین جنگ تحمیلی «اتاق شماره ۲۴» تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار