رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با بسیج همه امکانات درمانی و پزشکی و استفاده از نیروهای کادر پزشکی آماده ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده اربعین حسینی هستیم.
کد خبر: ۴۹۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 26 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر مهرام، در نخستین جلسه کمیته بهداشت، درمان و امداد ستاد پیاده روی اربعین حسینی(ع) که روز دوشنبه دردفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای سالار شهیدان، اهمیت راهپیمایی بزرگ را یادآورشد و گفت: همه دستگاه های عضو کمیته و مرتبط بایدتلاش خود را برای برگزاری باشکوه این اجتماع بزرگ بکار بندند و با هماهنگی و برنامه ریزی، نمونه ای از مدیریت اجتماعات میلیونی را به نمایش بگذارند.

رئیس کمیته بهداشت، درمان و امداد ستاد پیاده روی اربعین حسینی(ع) در استان قزوین در ادامه به وظایف و تکالیف تعریف شده برای این کمیته اشاره کرد و افزود: وظایف ما در دو حوزه داخلی و برون مرزی تعریف شده که درخارج از کشور، جمعیت هلال احمر با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه پاسداران، برنامه ریزی و همکاری خواهد داشت و در حوزه داخلی نیز دیگر دستگاه های عضو کمیته های استانی این تکالیف را بر عهده دارند.

در این جلسه علی فخار سلیمانی، مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تشریح ساختار ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زایران اربعین حسینی (ع)، وظایف کمیته استانی را تشریح کرد و در ادامه، اعضای کمیته به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از حرکت های بزرگ فرهنگی و اسلامی است که ابتدا شیعیان عراقی دراربعین شهادت سید و سالار شهیدان از شهرهای مختلف عراق به سمت کربلا حرکت می کردند و در سال های اخیر، شیعیانی از دیگر کشور ها از جمله جمهوری اسلامی ایران با پای پیاده خود را به کربلای معلی می رسانند و اجتماعی بیشتر از ۲۰ میلیون تن را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار