مدیرکل دفتر آموزش متوسطه:
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس پایه دهم و یازدهم در سراسر کشور ۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 26 September 2017
به گزارش تابنام از قزوین، قربانعلی افشانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص استقرار پایه یازدهم در مدارس اظهارداشت: درسال تحصیلی جدید برای استقرار پایه یازدهم در کنار پایه هفتم، هشتم، نهم و دهم و نیز پایه ابتدایی بخوبی اقدام شد و از مهر سال قبل تاکنون برای چنین روزی امکانات آماده شده است.

افشانی گفت: برای این کارهمانگونه که استقرار پایه دهم در سال قبل بخوبی انجام شد کمیته استقرار برای پایه یازدهم شکل گرفت و با تشکیل جلسات تخصصی آموزش های لازم هم شروع شده وساماندهی و تالیف کتب درسی انجام شد.

وی بیان کرد: تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش نتیجه داد و همه شرایط از جمله تامین نیروی انسانی، تهیه امکانات آموزشی، تدوین آیین نامه های آموزشی، تهیه فضای مورد نیاز، تجهیزات وتدوین، تولید و پخش کتاب هم انجام شده است.

استقرار پایه یازدهم بخوبی انجام شده است

افشانی تصریح کرد:درحال حاضر استقرار پایه یازدهم بخوبی در مدارس استانها انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی در خصوص تجهیز آزمایشگاههای مدارس هم اظهارداشت: در این زمینه اقدام لازم صورت گرفته و بر اساس اعتبارات مشخص شده سازمان نوسازی اقدامات را انجام داده و تجهیزات در حال خریداری است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تجهیزات آزمایشگاهها برای مدارس و دبیرستانهای دوره دوم متوسطه در حال خریداری است و تا پایان مهرماه این کار به پایان خواهد رسید.

۱۲ هزار دبیرستان پایه دهم و یازدهم

وی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد ۱۲ هزار باب دبیرستان پایه دهم و یازدهم شامل ۱۰ هزار و ۷۰۰ باب مدرسه دولتی داریم که برای آزمایشگاه فیزیک شیمی و زیست در حال خرید تجهیزات هستیم.

افشانی یادآورشد: دراین مدارس بیش از یک میلیون و۱۰۰ هزار دانش آموز تحصیل می کنند که تامین تجهیزات آزمایشگاهی می تواند در ارتقاء تحصیل آنها نقش مهمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: تجهیز آزمایشگاههای مدارس بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۸ میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته است.

واگذاری هدایت تحصیلی به استانها

افشانی در خصوص هدایت تحصیلی هم گفت: با واگذاری مدیریت هدایت تحصیلی به استانها و مناطق همه کارها از جمله ظرفیت سنجی، هدایت و ثبت نام در مناطق و استانها انجام می شود و تمامی دانش آموزان در رشته دلخواه خود ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه هدایت تحصیلی بموقع تدوین و به استانها ابلاغ شده و از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت این فرآیند توسط مشاوران و معلمان مدرسه صورت گرفته و همه فرآیندها در یک سال تحصیلی انجام شده تا انتخاب آزادانه با آگاهی کامل صورت گیرد.

افشانی در خصوص دادن اختیارات بیشتر به استانها یادآورشد:امسال سیاست وزارتخانه تمرکز زدایی است لذا مدیریت پروژه مهر، ثبت نام دانش آموزان و نقل و انتقالات و هدایت تحصیلی در اختیار استانهاست وامیدواریم سال خوبی را آغاز کنیم.

مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد تقویت نشاط در مدارس تصریح کرد: با توجه به این که سند تحول بنیادین در این راستا تهیه شده مراسم زیادی در استانها داریم تانشاط مدارس بیشتر شود که مسابقات علمی کاربردی، جشنواره های جوان و جابرابن حیان و دهها مسابقه و جشنواره برای افزایش شادابی بیشتر در کلاسهاست.

وی بیان کرد: برای اینکه از مرحله شناختی به درک بیشتر وسپس به اقدام وعمل برسیم باید جشنواره هاوالمپیادها برگزار شود که ما نیز این روند را دنبال می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار