مدیرکل نوسازی مدارس سمنان خبر داد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه 80 درصد تعهد خیران در جشنواره نوزدهم محقق شده، گفت: 31 پروژه نیمه‌تمام در استان سمنان در انتظار تکمیل است.
کد خبر: ۵۰۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 27 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل دربانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از سال 78 تا امروز، 19 جشنواره خیران مدرسه‌ساز در این استان برگزار شده است، اظهار داشت: از 107 میلیارد تومان تعهد خیران در این جشنواره‌ها، 59 درصد آن محقق شده است.

وی افزود: در جشنواره نوزدهم خیران مدرسه‌ساز استان سمنان، تعهد خیران بیش از 10 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه این تعامل و همکاری خیران نشانگر این است که پاسخگوی نیاز مطرح‌شده بوده‌اند، ادامه داد: امید است با تأمین اعتبار دولتی، پروژه‌ها به اتمام برسد و تحویل آموزش و پرورش شود.

دربانی به تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز اشاره کرد و اظهار داشت: هشت مجمع خیران در شهرستان‌ها تأسیس شده و از 368 خیر مدرسه‌ساز، 226 نفر مرد و 79 نفر زن هستند.

وی گفت: از سال 84 تا 96، تعداد 149 پروژه با 673 کلاس درس در استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به تعامل نهادهای مربوطه و خیران در به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار داشت: 31 پروژه نیمه‌تمام با 163 کلاس درس در استان سمنان وجود دارد که برای تکمیل به 41 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دربانی بیان کرد: از 31 پروژه، 24 پروژه مربوط به خیران است که سهم خود را پرداخت کرده‌اند و مابقی که 20 میلیارد تومان است، در مرحله تأمین اعتبار ملی، دولتی و استانی است و طی سال‌های 96 و 97 محقق خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در مهرماه سال‌جاری هفت پروژه افتتاح شد که 6 پروژه مشارکتی بوده است، ادامه داد: به دلیل بازگشایی مدارس و تراکم کارها بعد از عاشورا، به همراه افتتاح رسمی، از خیران تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: تشکیل کمیته‌ای با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای هماهنگی بانک‌ها، استانداری و نوسازی مدارس در راستای اجرای ماده 18 (استفاده از تسهیلات برای خیران) و تشکیل جلسه‌ای با حضور شهرداران و مدیران عامل دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت بررسی و برطرف کردن موانع پیش‌رو و .... از انتظاراتی است که محقق شدن آن منجر به رفع موانع در امر گسترش و نوسازی مدارس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار