نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدا زمینه‌سازان ظهور هستند و بزرگ‌ترین اتفاق عالم همان ظهور امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۵۰۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 28 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عابدینی در نخستین یادواره شهدای روستای مورآباد از توابع شهرستان آبیک با اشاره به مظلومیت شهید محسن حججی اظهار داشت: دست‌های شهید حججی همانند دست حضرت ابوالفضل(ع) و سر ایشان همچون امام حسین(ع) قطع شد و همانند مولای خود مظلومانه به شهادت رسید.

وی افزود: شهدای ما هدف داشتند و این راه مقدس را با اختیار انتخاب کرده و آگاهی، بیداری و اراده برای دست‌یابی به جایگاه والای شهادت داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف شهدا، دعوت به عبادت و بندگی خداوند بود که همان هدف خلقت انسان محسوب می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: شهدا، ما را با بندگی خدا آشنا کردند و  این مهم هدف پیغمبران(ع)  بود و خدا می‌فرماید پیغمبران را فرستادیم تا مردم را به سوی عبادت و بندگی خدا هدایت کنند.

وی یادآور شد: هدف دیگر شهدا دعوت به عدالت و مبارزه با ظلم بود و در این راستا خدا می‌فرماید ما پیغمبران را فرستادیم و کتاب نازل کردیم تا مردم برای عدالت و قسط به پا خیزند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مبارزه با ظلم هدف همه شهدا بوده چراکه سرور همه شهدا امام حسین(ع) فرمود مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و مردم به باطل افتاده‌اند؟ من این زندگی را نمی‌توانم تحمل کنند و شهادت در راه خدا را می‌خواهم و امروز مصادیق ظلم‌ها را در سوریه، یمن و میانمار و برخی دیگر از کشورهای منطقه مشاهده می‌کنیم.

عابدینی افزود: امر به معروف و نهی از منکر هدف دیگر شهدا است و اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌گویند من برای این منظور و اصلاح امور جدم قیام کردم.

وی مطرح کرد: خداوند در قرآن فرموده دشمنان شما باید در شما ناراحتی و خشم ببینند و می‌فرماید افرادی که از شما عصبانی و ناراحت می‌شوند به آن‌ها بگویید از عصبانیت بمیرید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: هدف دیگر شهدا صدور دین بود و ما هم باید پیرو هدف آن‌ها باشیم و اگر توان حرکت و پیروی از اهداف شهدا را نداریم، نباید حرف آن‌ها را دگرگون معرفی کنیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمود ما انقلاب را صادر می‌کنیم و شهدا هم همین معنا را دنبال و با رشادت‌های آن‌ها کشورهایی نظیر عراق، لبنان و سوریه امنیت نسبی پیدا کردند و اجازه ندادند ظلم بر کشورهای اسلامی تحمیل شود.

وی تصریح کرد: حمایت از مسلمانان جهان هدف شهدا بود و پیغمبر(ص) فرمود اگر مسلمانی دغدغه حل مشکلات مسلمانان و مظلومان را نداشته باشد، مسلمان نیست و شهدا هم همین معنا را دنبال کردند و دست مظلومان مسلمان و غیرمسلمان را گرفتند.

امام جمعه قزوین گفت: شهدا زمینه‌سازان ظهور هستند و بزرگ‌ترین اتفاق عالم همان ظهور امام زمان(عج) است و انبیاء و ائمه‌اطهار(ع) هم تحقق ظهور را زمینه‌سازی کرده‌اند و خداوند وعده داده که آینده جهان، آینده برافراشته شدن پرچم حق و نابودی ظلم است.

در پایان این مراسم با حضور آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین از خانواده دو شهید روستای مورآباد، شهید علی صالحی و شهید عبدالله صالحی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار