امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با بیان اینکه باید تلاش کنیم عزاداری و نماز تاسوعا و عاشورا باشکوه برگزار شود، گفت: با وحدت و انسجام عظمت عزاداری بیشتر نمایان می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 29 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: از خدا می خواهیم و به انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) متوسل می شویم و آن ها را وسیله قرار می دهیم تا زندگی‌مان به زیور تقوا آراسته شود.
وی تصریح کرد: ارادتمندی هایی که اقشار مختلف مردم به ساحت مقدس امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان دارند، برای این است که ایشان را معدن رسالت، خاندان عصمت و طهارت و معلم تقوا می دانند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: امام حسین(ع) وقتی قیام کربلا را می خواهد آغاز کند و پیشنهاد بیعت با یزید را دریافت می کند، سر مزار نبی‌مکرم اسلام(ص) حاضر می شود و به خدا عرض می کند برای من اتفاقاتی پیش آمده است و من از تو می خواهم آنچه که باب رضای تو است را به من نشان دهید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) به خداوند فرمود من تسلیم هستم و همه وجودم را تسلیم رضای تو کرده ام و برای جلب رضای تو حرکت کرده ام تا بندگان تو راه درست را پیدا کنند و در این راستا همه خاندان و اصحابش جان خود را فدا کردند.
وی گفت: خداوند وقتی می خواهد مقام بالایی از بندگان را معرفی کند، می فرماید من مشتری جان و مال مؤمنان هستم و بهشت را به آن ها عنایت می کنم اما امام حسین(ع) مقامی بالاتر از این دارد و خداوند می گوید من هر چه دارم به تو تعلق دارد و من تنها رضای تو را می خواهم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ما معلمی چون امام حسین(ع) داریم، اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س)، حضرت سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت علی اصغر(ع) و یاران باوفای سیدالشهدا(ع) در کربلا، معلم همه زنان و مردان تا پایان دنیا هستند.
امام جمعه قزوین افزود: حریت و آزادگی که در کلام حضرت زینب(س) وجود دارد، زمینه ای است تا همه مردان و زنان عالم در مکتب این بانوی آزاده شاگردی کنند؛ سخنان این بانوی بزرگوار فقط در مسلمانان تاثیرگذار نیست بلکه همه آزادگان جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
وی عنوان کرد: حادثه کربلا مکتب انسانی است که سیدالشهدا(ع) برای ما قرار داد و معدن آموزش تقوا محسوب می‌شود که باید درس‌های لازم را از آن بگیریم.
 آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حادثه کربلا دانشگاه بزرگی برای همه ماست، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با دیگر دانشجوها متفاوت هستند، برای اینکه معلمان و اساتید متفاوت و فرهیخته ای در این دانشگاه تدریس می‌کنند.
خطیب نماز جمعه قزوین اذعان کرد: در دانشگاه تربیتی حضرت اباعبدالله(ع)، قرآن، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی اکبر(س)، طفل سه ساله، حربن یزید ریاحی و حضرت علی اصغر(ع) جزو اساتید هستند و حتی مراجع تقلید ما از نوزاد شیرخواره ای چون علی اصغر(س) تأثیر می‌پذیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان در دانشگاه تربیتی امام حسین(ع) جزو دانشجویان قرار می‌گیرند و هرکس به اندازه ظرفیت خود درس می‌گیرد و تربیت می‌شود.
امام جمعه قزوین ادامه داد: از ابتدا تا پایان دنیا هیچ مکتب و مدرسه و دانشگاهی و هیچ استاد و معلمی شبیه دانشگاه و مدرسه امام حسین(ع) و اساتید این دانشگاه در انسان سازی و تربیت دینی تاثیرگذار نیستند.
آیت الله عابدینی به تشییع باشکوه پیکر پاک شهید محسن حججی و تجلیل مردمی از این شهید والامقام اشاره و اظهار کرد: اینکه شهید حججی با وجود سن کم، دل ها را متوجه مظلومیت خود کرد، به این خاطر است که خداوند در قرآن می فرماید: «كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دلها قرار مى‏ دهد».
خطیب جمعه قزوین افزود: علت ایستادگی و مقاومت شهید حججی و اینکه ترسی در او در مقابل دشمن مشاهده نکردیم این آیه شریفه بود که خداوند فرمود، «در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ايستادگى كردند فرشتگان بر آنان فرود مى ‏آيند و مى‏ گويند هان بيم مداريد و غمين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد».
وی عنوان کرد: آرامشی که در چهره شهید حججی مشاهده کردیم به خاطر برخورداری از این آیه شریفه است که خداوند می فرماید: «كسانى كه ايمان آورده‏ اند، دل هايشان به ياد خدا آرام مى‏ گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دل ها آرامش مى‏ يابد» و این مکتب تقوا است که چنین گوهرهایی را پرورش می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این شهید بزرگوار می فرماید کاری کنید که خداوند شما را دوست داشته باشد، اگر خدا شما را دوست داشته باشد و عاشق شما شود، شما را به قیمت خوبی می‌خرد و می بینیم خداوند او را به عالی ترین قیمت خریداری کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به عزاداری‌های محرم گفت: باید اقامه نمازهای پنج گانه را در این ایام خیلی جدی بگیریم، تا به امروز هرچقدر در نمازهای جماعت در مساجد، نمازجمعه و برپایی دین خدا جدی بودیم بعد از این با امام حسین(ع) عهد ببندیم که حضورمان را جدی‌تر کنیم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: لازمه دانشجو بودن در دانشگاه امام حسین(ع) جدی گرفتن برپایی نماز و حضور در مساجد است، زیرا ما که در اقامه عزا برای حضرت می‌گوییم" أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتَ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ"؛ بنابراین باید مجالس عزاداری حضرت را جدی گرفته و باشکوه تر برگزار کنیم.
وی بیان کرد: ما باید با حضور قشرهای مختلف مردم در روز تاسوعا تجمع عظیمی را در استان برگزار کنیم و نماز ظهر عاشورا را با جماعت باشکوهی به صورت یکپارچه در نقاط مختلف استان به جای بیاوریم و نشان دهیم ما دانشجویان متقی و منظم امام حسین(ع) هستیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما باید در واقع در مسابقه ارادت مندی نسبت به سیدالشهدا (ع) حریص باشیم؛ هرساله زنجان، اردبیل، بم، کرمان و بسیاری از استان‌ها بسیار باشکوه و یکپارچه و بدون بدعت آوری و ریاکاری مراسم عزاداری را بجای می‌آورند، ماهم باید در این مسابقه از آنها پیشی بگیریم.
خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با برگزاری عزاداری‌های دسته جمعی و یکپارچه در استان شاهد هم افزایی بیشتری بودیم و هرساله نسبت به سال قبل اوضاع بهتر شده است و امیدواریم در سال جاری قدم جدی تری در پایه گذاری این مراسم باشکوه برداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در نمایش برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تظاهر مهم و تاثیرگذار است و نباید اینگونه باشد که هر دسته عزاداری به صورت جداگانه مراسم خود را برگزار کند؛ زیرا امروز باید شکوه عظمت ارادتمندی ما در خیابان‌ها با حضور دسته جمعی مردم به جهانیان نشان داده شود.
امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد هجرت امام خمینی(ره) به فرانسه گفت: امام(ره) درباره خاطره هجرت از عراق به فرانسه می‌فرمایند؛ ما هیچ برنامه ریزی برای رفتن به فرانسه نداشتیم بلکه برای کویت یا سوریه تصمیم داشتیم؛ اما اراده خدا ما را به سمت فرانسه برد.
وی افزود: از ابتدای شروع مبارزات انقلاب اراده خداوند ما را در این مسیر قرار داد؛ در پاریس هم امام افکار و عقاید انقلابی خود را در معرض جهانیان قرار داد و انقلاب ما بیشتر از گذشته نمایان شد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در ادامه این هفته شهادت امام سجاد(ع) را در پیش داریم که سالروز اسرای انقلابی هم هست، همه ما نسبت به آزادگان و اسرایی که در عراق و در شکنجه‌های صدام ملعون بودند و به ما درس آزادگی آموختند افتخار می‌کنیم. این اسرا ایام اسارت را با عزت به سرکردند و زیرساخت فرهنگ آینده شدند و معلم وفاداری نسبت به دین، رهبر و کشورشان شدند.
خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: از زحمات و تلاش‌های همه کارکنان نیروی انتظامی قدردانی می‌کنیم عزیزانی که در همه مسائلی که در کشور رخ می‌دهد حضور فعال دارند.
وی در پایان گفت: حتی در مناسبت‌هایی مثل عاشورا و تاسوعا بیشترین کم خوابی و زحمت برای کارکنان نیروی انتظامی، این قشر فداکار است و امنیت، آرامش، سلامت و کنترل ترافیک را برای ما تامین می‌کنند.
برچسب ها: تابناک ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار