کریمی قدوسی در گفتگو با افکار نیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقض مکرر برجام از سوی آمریکا و با بیان اینکه آقایان فقط به نوشتن نامه و ایمیل بسنده می کنند، گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه باید در این زمینه به مجلس پاسخگو باشد.
کد خبر: ۵۰۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 09 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین به نقل از افکار نیوز جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا از ظریف وزیر امور خارجه سوال کرده، گفت: وی باید در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا، به مجلس پاسخگو باشد.

وی افزود: آقای ظریف پس از رای اعتماد و حضور در کابینه دوازدهم نامه ای به موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع ابراز نگرانی درباره دیدار نماینده آمریکا در شورای امنیت با آمانو، می نوسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف ظریف از نگارش این نامه جلب توجه 1+5 به گام تازه ایالات متحده در تقابل با برجام (بازدید از مراکز نظامی ایران) و قطعنامه 2231 سال 2015 است و در آن متذکر می شود که اگر این اقدام آمریکائیها اصلاح نشود، چالشی برای اعتبار جهانی آژانس خواهد بود.

کریمی قدوسی تاکید کرد: سوال ما از آقای ظریف این است که نامه نگاریها تا کی ادامه خواهد داشت و تا چه زمانی آمریکا و اتحادیه اروپا به نقض حقوق ایران در توافق هسته ای ادامه خواهند داد و ایران تنها به نوشتن نامه و شکایت بسنده می کند یا با ایمیل اعتراض خود را منعکس می کند؟.

وی با بیان اینکه ظریف باید در این زمینه به مجلس و نمایندگان توضیح دهد، افزود: اقای ظریف باید پاسخ دهد که تا کنون قولهای شفاهی مقامات اروپایی مانند قولهای شفاهی جان کری چه دردی را از برجام دوا نموده است؟.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که آیا زمان آن نرسیده که سیاست تعامل با آمریکا و اروپا در خصوص نقض برجام را تغییر دهید؟.

کریمی قدوسی افزود: اینجانب هفته گذشته سوالات را تحویل هیئت رئیسه مجلس دادم که طبق آئین نامه داخلی مجلس این سوال به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع می شود و وزیر باید با حضور در کمیسیون به این سوالات پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: نامه نوشتن و ایمیل زدن فایده ندارد و دولت باید به مجلس پاسخ دهد که در خصوص نقض مکرر برجام چه تدابیری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار