سال گذشته،
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین گفت: در سال قبل سه هزار و 490 طرح خودکفایی و اشتغال زایی به میزان470 میلیارد ریال با هدف حمایت از مددجویان مورد حمایت این نهاد در استان اجرا شد.
کد خبر: ۵۰۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 10 October 2017

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، احمد اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، فعالیت های این نهاد برای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات به مددجویان را تشریح کرد و با بیان اینکه توانمندسازی خانواده ها محوری ترین کار این نهاد می باشد،افزود: کمیته امداد در نظام جمهوری اسلامی پیشگام خدمت رسانی به محرومان است.
وی با بیان اینکه از سرفصل های با اهمیت در این نهاد مردمی، بحث اشتغال، خودکفایی و به کارگیری توان خانواده های زیر پوشش در فعالیت های درآمدزایی است،اظهارکرد: کمیته امداد با ارایه تسهیلات و ایجاد بستر لازم برای اشتغال مددجویان، حمایت خود را از خانواده های زیر پوشش در قالب محورهای آموزشی دنبال می کند.
این مسئول ادامه داد: با سطح بندی خانواده های نیازمند زیر پوشش اعم از سالمندان، معلولان، زنان سرپرست خانوار و ایتام، خدمات حمایتی قابل توجهی از سوی کمیته امداد به جامعه هدف در حال ارایه است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی خانوارها و خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد با ایجاد شغل است، اضافه کرد: در چهارماهه سال جاری، 155 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام های مشاغل خانگی و خود اشتغالی 50 تا 150 میلیون ریالی به یک هزار و 103 نفرمددجوی کمیته امداد استان پرداخت شده است.
اکبری، وام های خوداشتغالی را یکی از سرفصل های پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و در پایان گفت: سال گذشته سه هزار و 43 مددجوی مورد حمایت کمیته امداد استان در قالب وام های خود اشتغالی، موفق به دریافت تسهیلات 150 میلیون ریالی شدند.
در حال حاضر 22 هزار خانوار به صورت دائم با جمعیت 45 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد استان قزوین قرار دارند و همچنین 40 هزار نفر نیز به شکل موردی از خدمات این سازمان استفاده می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار