استاندار قزوین:
استاندار قزوین، آموزش مهارت های زندگی در مدارس را یک ضرورت خواند و گفت: آموزش و پرورش باید این مهم را نهادینه کند.
کد خبر: ۵۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 11 October 2017
گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: مساله ای که در این سال ها در مدارس فرزندان خود نسبت به آن کم توجه و غافل بوده ایم، ضرورت آموزش مهارت های زندگی بوده که البته منظور از این بحث نه مواردی چون آشپزی و خیاطی بلکه اموری چون حل مساله، نه گفتن، دوست یابی مناسب و مقابله با بحران ها است که اگر در این زمینه همچنان بی توجه باشیم، آسیب های زیادی در انتظار جامعه ما خواهد بود.
وی در ادامه خواستار توجه معلمان به آموزش مهارت های زندگی به شاگردان خود شد و گفت: آموزش و پرورش باید در این خصوص بسترهای لازم را فراهم کند.
استاندار قزوین گفت: توجه معلمان به آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان، آنها را از آسیب های اجتماعی پیش رو دور می کند.
زاهدی ادامه داد: دانش آموزان ما بیشترین اعتماد را به معلم خود دارند از این رو امور مشاوره ای را تنها نباید به مشاوران مدارس سپرد بلکه باید معلمان را نیز در این جهت تقویت کرد تا در ارتباطی نزدیک با شاگردان خود مسایل تربیتی و روحی آنها را ریشه یابی کنند.
وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد دانش آموزان در سنی قرار دارند که هر نوع نحوه تربیتی بر روی آنها شخصیت شان را شکل می دهد.
زاهدی ادامه داد: آموزش های مربوط به مهارت های زندگی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان از آنها احساس مفید بودن داشته باشند.
استاندار قزوین همچنین درباره اعتبارات برای تجهیز هنرستان های استان گفت: در این خصوص از محل اعتبارات عمرانی توان تخصیص اعتبار وجود دارد اما از محل بودجه جاری این موضوع امکان پذیر نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار