مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه 4 تا 5 دقیقه است اما اگر با ترافیک روبه‌رو نشوند، به سه دقیقه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 11 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: هشت ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قزوین وجود دارد که نیروهای آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اکنون راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک دانش کلنگ‌زنی شده است، افزود: زمینی در شهرک اندیشه هم با مساحت 803 متر برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی اختصاص یافته است تا بتواند در مواقع حادثه اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه 4 تا 5 دقیقه است اما اگر با ترافیک روبه‌رو نشوند، به سه دقیقه کاهش می‌یابد.

ذوالقدر با اشاره به اینکه نیروهای آتش‌نشانی در حال تحصیل هستند، بیان کرد: در چند سال آینده سطح علمی کارکنان این مجموعه افزایش می‌یابد و تخصصی‌تر و کاربردی‌تر فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

این مسؤول تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی با ارائه پایان‌نامه‌ مورد حمایت اساتید دانشگاه قرار گرفتند تا طرح‌های آ‌ن‌ها عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در برگزاری نخستین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی، 60 تا 70 مقاله ارسال و از این تعداد 10 مقاله پذیرفته شد که سه مقاله مربوط به کارکنان شهرداری قزوین بود.

ذوالقدر آموزش را از مهم‌ترین برنامه‌های آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار و 600 نفر در خصوص آتش‌نشانی و ایمنی به ویژه همه کارکنان مهدهای کودک‌ آموزش دیده و گواهینامه دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در مدارس، اصناف و خوابگاه‌ها هم آموزش اولیه ارائه می‌شود تا در مواقع لزوم بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: آموزش در مناطق محروم و جنوب شهر هم در دستور کار این سازمان است تا با تحقق آن بتواند مردم این نواحی را در برابر حادثه توانمند کند.

ذوالقدر یادآور شد: 11 دوره آموزش برای کارکنان برگزار شده که 120 کارمند در این آموزش‌ها دوره‌های لازم را دریافت کردند.

این مسؤول با بیان اینکه کلاس‌های مختلفی در خصوص آتش‌نشانی برگزار شده است، افزود: حریق در ساختمان‌های بلند از جمله این کلاس‌ها بود که کارکنان این سازمان دوره‌های آموزشی لازم را گذراندند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اضافه کرد: با وجود اینکه قزوین شهر ساحلی نیست اما 35 کارمند دوره‌های لازم را گذرانده و مدرک بین‌المللی أخذ کردند تا در مواقع ضروری وارد عمل شوند.

ذوالقدر به ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: انجام شارژ کپسول هیأت‌های مذهبی و استقرار گشت‌های موتوری در سطح خیابان برای جلوگیری از بروز حادثه از جمله اقدامات کارکنان آتش‌نشانی در این ایام بود.

وی بیان کرد: قزوین دارای ظرفیت بالایی در داشتن امکانات و تجهیزات دارد و در مواقع ضروری اقدامات مؤثری در پیشگیری از خسارت‌ها انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه نیروهای این سازمان در مسابقات آتش‌نشانی جزو تیم‌های برتر هستند، ادامه داد: از هشت رشته مسابقات آتش‌نشانی که وجود دارد، تیم قزوین در سه رشته، قهرمانی را از آن خود کرده است.

این مسؤول مطرح کرد: نیروهای آتش‌نشانی قزوین از نظر جسمی و توان بدنی، تنومند و ورزشکار هستند و در مواقع عملیات اقدامات مؤثری را در جلوگیری از بروز خسارات انجام می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار