عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باشگاه‌داری که دولت شهرداری‌ها را از انجام آن منع کرده از کارهای شورا و شهرداری نیست.
کد خبر: ۵۰۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 11 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شرح وظایفی بر عهده شورا و شهرداری است که باید براساس آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری می‌تواند در توسعه ورزش همگانی کار کند، افزود: در دوره‌های قبل هر مدیر ورزش و جوانان در قالب لایحه شهرداری به شورا آمده، این نهاد کمک‌های لازم را انجام داده است و آن را وظیفه خود می‌داند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: نباید عضوی از دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین گذشته شوراها را زیر سؤال ببرد این اشتباه بوده و درست نیست.

چگینی بیان کرد: چه ضرورتی دارد که شهرداری باشگاه ورزش بزند آیا اداره‌کل ورزش و جوانان می‌آید در شهر پارک و فضای سبز بزند که ما باشگاه ایجاد کنیم.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از وظایف شهرداری آسفالت کردن خیابان، ایجاد فضای سبز و توسعه و آبادانی شهری است، این نهاد مسؤولیت در باشگاه‌داری ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: مجموعه مدیریت شهری تاکنون اقدامات خوبی در توسعه ورزش انجام داده و در این راستا سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین را ایجاد کرده تا به این امور توجه ویژه‌ای کند.

چگینی تشریح کرد: هر مدیری و سازمانی وظایف ذاتی دارد و شهرداری هم به استناد ماده قانونی که قانون‌گذار گفته وظیفه‌ای در کمک به توسعه ورزش همگانی دارد و در این حیطه فعالیت هم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انجام ورزش حرفه‌ای جزو وظایف شهرداری نیست، تشریح کرد: مجموعه مدیریت شهری به ورزش همگانی می‌پردازد و باشگاه‌داری که دولت شهرداری‌ها را از انجام آن منع کرده از کارهای این نهاد نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری و شورا برخی وظایف قانونی را دارد و خارج از آن نمی‌تواند عمل کند و برای خودش توقع به وجود آورد.

چگینی افزود: شهرداری و شورا 34 وظیفه دارد که در تمام شهرهای کشور موظف به انجام آن هستند و خارج از این وظایف نمی‌توانند کاری انجام دهند.

این عضو شورا بیان کرد: 14 سال از عمر شوراها می‌گذرد و هر عضوی از عملکردی که داشته دفاعیات و توضیحاتی داشته به همین دلیل نباید عضوی از شورا گذشته این نهاد را زیر سؤال ببرد و این بی عدالتی است و نباید این‌گونه از گذشتگان سخن بگوییم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: اگر امروز شورای برپا است در شانه‌های شورای چهارم و به ترتیب تا شورای نخست شکل گرفته به همین دلیل حرمت اعضای شورای گذشتگان را حفظ کنیم و به آن‌ها بی‌حرمتی نکنیم.

چگینی تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر قزوین موضوعاتی که مطرح می‌شود اعضا بر روی آن با همفکری و همکاری تفاهم می‌کنند تا امور به سرعت پیش برود.

وی عنوان کرد: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین می‌تواند تشخیص دهد که کدام لایحه را در دستور کار قرار دهد و بالعکس، این موضوع طبق قانون است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: همچنین باید دستور کار جلسه شورای اسلامی شهر قزوین طبق آئین‌نامه از قبل ابلاغ شده و به صورت مشخص و روشن بیان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار