رئیس پلیس پیشگیری استان قزوین گفت: تعداد نگهبانان محله استان در شهریور ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 11 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ ' کمال قاسمی' روز چهارشنبه در همایش مدیران شرکت های مراقبتی، روسای حراست و مراکز اقتصادی و تجاری در سالن شهدای فرماندهی انتظامی قزوین افزود: تعداد قراردادها نیز در این خصوص از 53 مورد به 74 مورد رسیده است.
وی اظهار کرد: پلیس پیشگیری طرح نگهبانان محله را ابتدا با حضور 200 نفر آغاز کرد که با هماهنگی و چشم اندازی که دارد به دنبال آن است تا این افراد به هزار نفر برسند که اکنون 700 نفردر این زمینه فعالند.
وی افزود: تعداد موسسه های انتظامی که به آموزش و تربیت نگهبانان محله در استان می پردازند از سه موسسه به هفت مورد رسیده است
رئیس پلیس پیشگیری استان گفت: تعداد کشفیات موسسات، نسبت به سال گذشته 29 مورد افزایش داشته و در مجموع در دستگیری و کشفیات توسط موسسات 18 درصد افزایش حاصل شده است.

**ضرورت توجه به رویکرد پیشگیرانه
جانشین فرماندهی انتظامی قزوین نیز گفت: پیشگیری به عنوان یک موضوع مهم در جامعه مطرح است و تمام دانشمندان جامعه شناس اعتقاد دارند که باید برنامه ریزی ها با رویکرد پیشگیرانه صورت گیرد.
سرهنگ 'سلمان امیری' اظهار کرد: اگر بتوانیم نگاه پیشگیرانه نسبت به وقوع جرایم و آسیب ها داشته باشیم به طورقطع هزینه کمتری را پرداخت خواهیم کرد و در نهایت نیز اثر گذاری بیشتری خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با نگاه پیشگیرانه و اثر گذار در جامعه رویکرد مردم را به طرف «خود آگاهی» پیش ببریم شاهد کاهش حوادث و جرایم خواهیم بود و می توان بسیاری از اقدامات را با مشارکت مردم انجام داد.
وی افزود: در ارتباط با سرقت تاکنون توصیه های زیادی شده است که بعضی با نادیده گرفتن آنها مبنی بر استفاده از دزدگیر و خاموش کردن خودرو در زمان خروج از آن، موجب وارد آمدن ضرر به خود می شوند.
امیری تاکید کرد: با توجه به ماده ی 122 برنامه چهارم ، نیروی انتظامی می تواند در بعضی مواقع از برون سپاری استفاده کند که در این راستا با استفاده از ظرفیت مردم در ایجاد امنیت پایدار گام بر می دارد.
وی اعلام کرد: ما به دنیال آن هستیم تا نیروی انتظامی را از متمرکز به اجتماع گرا، سازمان گرا و فرهنگ گرا تبدیل کنیم و از این رو درحال عبور از پلیس تخصصی به مشارکتی هستیم.

**رئیس حوزه های علمیه قزوین: امنیت با اعتقاد به خدا محقق می شود
هم چنین رئیس حوزه های علمیه استان قزوین در همایش وعاظ و پلیس گفت: لازمه ایجاد امنیت تقویت یاد و اعتقاد به خداوند متعال است که در این راستا انسان با تقویت ارتباط با خداوند می تواند به امنیت و آرامش برسد.
حجت الاسلام 'علی عباسی' افزود: ایجاد امنیت یک هدف مشترک بین وعاظ و نیروی انتظامی است که لازمه آن تقویت ابعاد روحی و معنوی از طرف کارشناسان و واعظان دین است.
وی اظهار کرد: اگر ما نتوانیم روح معنوی را در انسان احیاء کنیم، نباید انتظار به وجود آمدن امنیت را داشته باشیم چرا که تقویت روح معنوی و استفاده از آن می تواند کمک زیادی به احساس امنیت کند.
رئیس حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: اگر انسان از پیام های الهی و اهل بیت ( ع ) فاصله بگیرد در آن زمان روحش مرده به حساب می آید و احساس امنیت و آرامش نخواهد کرد.
وی ادامه داد: قرآن در انسان ایمان و شجاعت را به وجود می آورد که اگر انسان دعوت خداوند و پیامبران را اجابت کند در آن زمان به امنیت و آرامشی وصف ناشدنی دست خواهد یافت.
وی گفت: طلاب و کارشناسان دینی با تقویت ابعاد معنوی در انسان و تعامل با نیروی انتظامی می توانند در راستای امنیت و آرامش جامعه سهم موثری داشته باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار