رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدا تاکنون 89 درصد عملیات اجرایی سد خاکی چنگوره در شهرستان آوج به پایان رسیده است.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 11 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علی‌اکبر متقی فرد اظهار کرد: حجم مخزن این سد 2 میلیون و 800 هزار مترمکعب است که با بهره‌برداری از آن بیش از 700 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب این سد آبیاری خواهد شد.

وی به مشخصات فنی این سد اشاره کرد و افزود: نوع این سد خاکی با هسته رسی و طول تاج آن 471 متر و عرض سد در تاج هشت متر و ارتفاع آن از کف رودخانه 33 متر است.

متقی فرد تصریح کرد: تاکنون عملیات خاک‌برداری تکیه‌گاه‌های سد به حجم 100 هزار مترمکعب و خاک‌برداری سنگی به حجم کل 539 مترمکعب انجام‌شده است.

به گفتهٔ این مقام مسئول؛ به‌منظور تکمیل باقیمانده این سد در سفر مهرماه سال 95 هیئت دولت به استان مبلغ 4 و نیم میلیارد تومان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار مصوب شده، 2 و نیم میلیارد تومان در سال 95 به‌صورت اسناد خزانه اسلامی تخصیص و هزینه شده است که امیدواریم با تخصیص باقی‌مانده اعتبار مصوب به مبلغ 2 میلیارد تومان در سال جاری امکان آبگیری سد فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: بهره‌برداری از سد خاکی چنگوره در شهرستان آوج به‌ویژه هم‌زمان با اجرای یکپارچه‌سازی در اراضی پایاب سد و تشکیل نظام بهره‌برداری موردنیاز به‌عنوان تعاونی تولید روستای حصار، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و کشاورزی را فراهم می‌کند بنابراین تکمیل و بهره‌برداری ین سد خاکی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

متقی فرد بابیان اینکه استان قزوین بستر و ظرفیت مستعدی در بخش کشاورزی دارد، تصریح کرد: قزوین یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که درزمینهٔ استفاده درست از این ظرفیت و توسعه آن باید اقدامات جدی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار