مدیر حوزه علمیه قزوین:
مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: محدودیت‌هایی در سفر اربعین وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بالا بودن کرایه اتوبوس و هزینه حمل و نقل اشاره کرد و رفع آن همکاری مسؤولان بالادستی را می‌طلبد.
کد خبر: ۵۰۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 15 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه اصل سفر اربعین دادخواهی از ظالمین و حرکت حسینی است، اظهار داشت: همه وظیفه دارند تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمینه لازم را برای اعزام زائران آماده کنند.

وی افزود: محدودیت‌هایی در سفر اربعین وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بالا بودن کرایه اتوبوس و هزینه حمل و نقل اشاره کرد و در این زمینه هم نمی‌توان کسی را متهم کرد شاید برخی از ارگان‌ها در ارائه برخی تسهیلات توان نداشته باشند که باید مسؤولان بالادستی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل مسؤولان این سفر از سال‌های گذشته بهتر انجام شود و مردم با یک سیل خروشان حرکت کردند.

عباسی با بیان اینکه مسؤولان باید سعی کنند تا محدودیت‌ها و موانع سفر اربعین کمتر شده و تسهیل یابد، عنوان کرد: سرمایه‌ها و گنجینه‌های بزرگی وجود دارد که نمونه آن گنجینه کربلا، عتبات، محرم و حرکت اباعبدالله‌الحسین(ع) است که بر ضد تهاجم فرهنگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد چراکه ماه محرم و صفر در کاهش ناهنجاری‌ها تأثیر بسزایی دارد.

این مسؤول مطرح کرد: با عشق، ایثار و از خودگذشتگی می‌توان بر علیه تهاجم فرهنگی استفاده کرد و در بسیاری از کشورها و غرب که برای اولیا خداوند از اموال خود گذشته و سختی سفر را تحمل کنند، وجود ندارد؛ این موارد در درجه نخست برای شیعیان و در درجه دوم برای مسلمین فراهم است که امیدواریم بهترین استفاده را از این موقعیت‌ها داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) که چراغ راه است، می‌تواند تاریکی‌های تهاجم فرهنگی دشمن را نشان دهد و ما بشناسیم که دشمن در کجا بوده و چه موضعی گرفته و چگونه می‌تواند بر علیه ارزش‌های ما قیام کند.

عباسی گفت: وقتی ما در کشتی حسین‌بن‌علی(ع) قرار بگیریم، خود به خود بر علیه تهاجم فرهنگی قیام کرده‌ایم که در این زمینه امام حسین(ع) یاری می‌کند تا حیله و نیرنگ‌های دشمنان را به حداقل برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار