معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه 17 درصد کشمش کشور در قزوین تولید می شود،گفت: باید برای تقویت صادرات این محصول برنامه ریزی کنیم.
کد خبر: ۵۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 15 October 2017
به گزارش تابناک استان قزوین منوچهر حبیبی،  معاون اقتصادی استانداری قزوین در نشست میز کشمش کشوری در قزوین که با حضور نمایندگان قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: تقویت ظرفیت صادرات کشمش یکی از راه های پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قزوین قطب نخست تولید کشمش در کشور به شمار می رود باید موانع پیش روی تولیدکنندگان این محصول را از پیش رو برداریم و زمینه را برای صادرات آن و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری فراهم کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه باید از ظرفیت راه اندازی میز کشوری کشمش در استان خود بهره لازم را ببریم، افزود: راه اندازی میز یک محصول در استان کار راحتی نیست و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
حبیبی در ادامه ایجاد صندوق کشمش را یکی از مصوبه های ارزشمند سفر رئیس جمهوری به قزوین در سال قبل نام برد و گفت: تشکیل این صندوق خیلی از مشکلات تولیدکنندگان این محصول را مرتفع می کند.
وی در ادامه خواستار برندسازی برای کشمش استان و توجه به بسته بندی مناسب برای این محصول شد و گفت: در این خصوص از استان های دیگر عقب هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان گفت: باید به تقویت تولیدکنندگان کشمش استان بپردازیم و میزان تولید و صادرات این محصول را افزایش دهیم.
استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش در کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار