نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از واریز مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 16 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سیده حمیده زرآبادی روز دوشنبه در جریان بازدید از روستای ناصرآباد بخش مرکزی شهرستان آبیک و دیدار با مردم این روستا، مهمترین عامل خالی شدن روستاها از سکنه را عدم وجود شغل در روستاها عنوان کرد و گفت: در این راستا دولت با همکاری مجلس با واگذاری تسهیلات ارزان قیمت درجهت دایر کردن کارگاه‌های زنان روستایی و تعاونی‌های روستای و ایجاد بنگاه‌های فروش محصولات تولیدی روستاییان بدون واسطه توسط افراد روستا اقدام کرده است.

وی از دیگر مسائل مورد اهمیت در روستاها را توجه و تقویت امر ورزش، بهداشت و فعالیت های فرهنگی برای ساکنین روستاها دانست و اظهار داشت: با تعیین فضای مناسب در سطح روستاها توسط دهیاران از محل اعتبارات ملی، روستائیان صاحب فضاهای مناسب ورزشی خواهند شد.

زرآبادی با تأکید بر اینکه مشکل آب روستای ناصرآباد تا یک ماه آینده حل خواهد شد، عنوان کرد: ما در سرشماری اخیر یک افزایش جمعیت داشتیم که به افزایش سرانه دهیاری‌ها کمک می‌کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آسفالت معابر روستایی، ادامه داد: آسفالت معابر و جدولگذاری هم می‌تواند از طریق تعاونی دهیاری‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به مناطق روستایی اهمیت بیشتری دهیم تا شاهد مهاجرت معکوس در این مناطق باشیم، مطرح کرد: بیمه کشاورزان از دیگر طرح‌های مجلس است که افراد ۷۰ ساله با سابقه ۱۵ سال بیمه می‌توانند از مستمری برخوردار شوند.

زرآبادی در دیدار با مردم روستای قشلاق نیز اظهار داشت: قطعا با شهر شدن این روستا و تعیین ردیف بودجه اعتباری بسیاری از مشکلات و مطالبات مردم متدین این روستا رفع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفری این روستا شرایط قانونی را برای شهر شدن داراست که در این زمینه با مکاتبات اداری با وزارت کشور و انجام کارشناسی‌های فنی توسط اداره کل تقسیمات کشوری این وزارتخانه در ماه‌های آینده شاهد ارتقاء این روستا به شهر خواهیم بود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه آبفای روستایی زیرساخت‌های لازم را در روستای قشلاق ایجاد کرده است ولی مشکلی که در استان وجود دارد مانع بهره‌مندی اهالی این روستا از اقدامات آبفای روستایی شده است.

زرآبادی عنوان کرد: ایجاد بلوار از دیگر خواسته‌های اهالی روستای قشلاق است که با پیگیری سعی می‌شود اعتباری در این خصوص تخصیص پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طبق قول داده شده از سوی نمایندگان دولت تا پایان مهر ماه پول گندمکاران استان واریز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار