رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین:
رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ اربعین در هفته جاری در قزوین خبر داد: برای ایجاد شور و هیجان اربعین در استان نیازمند چنین مراسمی بودیم لذا تجمع بزرگ اربعین در قزوین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 16 October 2017
به گزارش تابناک قزوین سید مطهر علیزاده رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک فراخوان عمومی است، اظهار کرد:  این مراسم باشکوه به واسطه شور و عشق حسینی مردم هر سال باشکوه‌تر از سال پیش برگزار می‌شود لذا پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال نیز نسبت به سال‌های قبل زوار بیشتری در این بزم حسینی شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: نقطه تمرکز اربعین حسینی در کربلا به میزبانی خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است لذا مردم جهان برای تحقق ظهور باید در چنین مراسمی حضور پررنگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد: اربعین میعادگاه و وعده‌گاهی است که احرار عالم در آن جمع شده تا هدف بزرگ اسلام مبنی بر تحقق نظام اسلامی را به هم یادآوری کنند، هدفی که حضرت اباعبدالله(ع) تا پای جان در این مسیر حرکت کردند.  

این مسئول با بیان اینکه اربعین یک همایش و رزمایش بزرگی است که هر ساله به پهنای سراسر جهان برگزار می‌شود، افزود: طبق آمار غیر رسمی سال گذشته از استان قزوین در حدود 25 هزار نفر در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت داشت که بی‌شک امسال به رقم بالای 40 هزارنفری خواهد رسید.  

وی اعلام کرد: ساماندهی ستاد مردمی اربعین حسینی(ع) قزوین در راستای تبیین درست آن با حمایت و تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان در راستای کمک به استانداری قزوین و هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی تشکیل‌شده است.

رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین گفت: ستاد اربعین تجمعات مردمی هیئت‌ها و ساماندهی تشکل‌های مردمی در بحث اربعین را مورد توجه قرار می‌دهد و به‌عنوان خادم زوار تلاش خود را در این راستا می‌کند.

اربعین از قزوین آغاز می‌شود

این مسئول از برگزاری شب‌های خاطره اربعین در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از آنجا که احساس لذت از برنامه‌ای باعث می‌شود خاطره آن و بازگو کردن آن همواره در ذهن باقی بماند و از آنجا که حضور در پیاده‌روی اربعین نیز چنین حسی را به همراه دارد شب خاطرات اربعین با فواصل منظم در طول سال برگزار خواهد شد تا خاطرات این ایام بازگو شود.

وی اضافه کرد: اربعین از خود قزوین آغاز می‌شود نه از نجف چرا که طبق روایات ملائکه از زمان حرکت زائر را تا رسیدن به مقصد مشایعت می‌کنند لذا از عموم علاقه‌مندان حسینی دعوت می‌شود به هنگام ورود زوار به استان اقدام به کمک و جابجایی رایگان آن‌ها کنند که بی‌شک این شور حسینی در میان مردم اجر اخروی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه باید این فرهنگ در داخل شهر و خانه‌های ما راه پیدا کند تا اثر تربیتی خود را به‌صورت کامل داشته باشد، عنوان کرد: آنچه در مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق دیده می‌شود توسط خود مردم انجام می‌شود لذا در ایران نیز در کنار فعالیت‌های مردمی باید زیرساخت‌ها توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا تمامی زمینه‌ها برای اقدامات مردمی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی قزوین برای برپایی موکب در اربعین باید شناسنامه دریافت می‌کنند، ادامه داد: ستاد مردمی اربعین با کمک شهرداری، ایستگاه‌های کمک‌های مردی در سطح شهر و استان را راه‌اندازی کرده ازاین‌رو مردم فقط هزینه‌ها و کمک‌های خود را به مأموران مشخص‌شده از سوی ستاد اربعین که معرفی‌نامه و قبض جمع‌آوری وجوهات به همراه دارند، عرضه کنند.  

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه تشکیل ستاد مردمی اربعین در راستای نظم بخشیدن به فعالیت‌های اربعین انجام‌شده لذا تمامی کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده از طریق همین ستاد ساماندهی اربعین هزینه خواهد شد ازاین‌رو به تمام فعالان معرفی‌نامه داده می‌شود تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.

حجت‌الاسلام علیزاده از پخش زنده از مراسم توسط ستاد خبری اربعین در استان خبر داد و یادآور شد: برای شورآفرینی اربعین فعالیت گسترده گروه‌های مردمی در استان انجام می‌شود که یکی از این موارد دایر شدن ایستگاه استقبال و بدرقه از زوار در ابتدای اتوبان و عوارضی خواهد بود.

تجمع بزرگ اربعین در هفته جاری در قزوین برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ اربعین در هفته جاری در قزوین خاطرنشان کرد: برای ایجاد شور و هیجان اربعین در استان نیازمند چنین مراسمی بودیم لذا آغاز فعالیت‌های اربعین با مراسم تجمع بزرگ اربعین در قزوین خواهد بود.

رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین ادامه داد: نیاز به تجمع بزرگ اربعین باعث شد برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص با فراخوان عمومی انجام شد تا کسانی که در حسرت حضور در این مراسم هستند از این همایش استفاده کنند.

وی در خصوص جزئیات این تجمع خبر داد: برنامه تجمع در روز چهارشنبه 26 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) با نوای محمد نبوی و با حضور حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان که علمدار حرکت اربعین به شمار می‌روند، برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی در استان قزوین در پایان با دعوت از عموم مردم و مسئولان برای شرکت باشکوه در این تجمع اعلام کرد: همچنین دسته عزاداری که در شب اربعین و شهر کربلا خواهد داشت اقدام به خواندن یکپارچه نوا و نوحه‌ای خواهند کرد که در این تجمع این نغمه حسینی توسط حاضران و شرکت‌کنندگان خوانده و تمرین خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار