فرماندار قزوین با اشاره به هیاهو و سخنان پوچ رئیس جمهوری آمریکا علیه توافق ایران با گروه 1+5، گفت: برخلاف ادعاهای ترامپ امروز این شیوه از مذاکره به یک الگو برای حل مسایل پیچیده بین المللی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 17 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از فرمانداری قزوین، سید علی موسوی در آیین تجلیل نابینایان نمونه شهرستان قزوین افزود: روش سرداران دیپلماسی ایران در توافق هسته ای نشان داد که جنگ و تشنج هرگز مقاصد و منافع کشور را تامین نخواهد کرد بلکه با گفت وگوی عزتمندانه می توان خواسته ها و اهداف ملی خود را پی گیری کنیم.
وی اضافه کرد: توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک کرد.
فرماندار قزوین گفت: رئیس جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی خود از سر هیجان و احساسات حرف هایی زده بود که با منطق دیپلماتیک و روابط بین الملل همخوانی نداشت و نشان از کم سوادی وی داشت و حال پس از رسیدن به ریاست جمهوری و بررسی اوضاع به واقعیت ها پی برده اما قصد اعتراف به این موضوع را ندارد.
موسوی اضافه کرد: بازخوانی سخنان بی پایه و اساس ترامپ نشان از بی هویتی او و هیات رییسه دولت آمریکا دارد و ضرورت این امر را بیش از پیش آشکار می کند که جامعه جهانی باید فکری به حال این موضوع کند و گرنه با این قبیل رفتارها برای آمریکا و هم پیمانان آن دیگر هیچ آبرویی نخواهد ماند.
موسوی همچنین گفت: ترامپ تاکنون به غیر از دروغ و تهمت و بدبینی نسبت به ایران اسلامی با قدمت چند هزار ساله حرف دیگری نزده است و این عادت غلط وی مهر تاییدی بر جاهلیت او دارد.
فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به بکارگیری واژه جعلی خلیج عربی توسط ترامپ،افزود: این اقدام ترامپ کم سوادی و سوءنیت وی نسبت به ایران و ایرانیان را نشان داد.
وی در ادامه نهاد های انقلابی را جزو لاینفک نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروزه اگر کشور ما در امنیت کامل بسر می ببرد حاصل زحمات نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دوشادوش سایر قوای امنیتی و انتظامی و نظامی امنیت مثال زدنی در کشور ایجاد کرده اند و مردم و نظام نیز به آنها آگاه هستند و همیشه پشتیبان این نهاد انقلابی خواهند ماند.
فرماندار قزوین در پایان گفت: سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور است و دولت همچنان به آن تکیه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار