رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: 10 درصد از یک میلیون و 600 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد در کل کشور، در سال گذشته کاهش یافت.
کد خبر: ۵۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 17 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، پرویز فتاح روز سه شنبه در حاشیه دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران افزود:با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی کشور این کاهش بسیار مهم است و در سال جاری نیزبه همین میزان هدفگذاری شده است.
وی افزود: این ایده و هدفی است که همه مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب دنبال می کنند و باید با انرژی بیشتر و خودکفا کردن مددجویان این رقم را کاهش دهیم.
فتاح ادامه داد:جای شعار رفع فقر مطلق در کشور خالی بود که دکتر روحانی این شعار را سر دادند و این هدف مقدس با همت همه مسئولان شدنی است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی( ره ) کشور افزود: نگاه ما در مسئله اشتغال مددجویان با نامگذاری سال کاملا متناسب است و دولت و مجلس نیز در این زمینه بستر لازم را برای ما فراهم آورده اند.
وی افزود: اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات تبصره ماده 16 بودجه به مبلغ حدود 21 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و اکنون دغدغه ما این است که نتوانیم این مبلغ را جذب کنیم.
فتاح خاطر نشان کرد: امیدواریم جلسات استانداران با بانک ها برای جذب این اعتبارات تداوم یابد تا اعتبارات تخصیصی برنگردد.
وی افزود:در سفر رئیس جمهور در سال گذشته به استان قزوین تفاهم نامه هزار میلیارد ریال تسهیلات میان کمیته امداد با استانداری امضاء شد که 500 میلیارد ریال آن جذب و ابلاغ شد و 500 میلیارد ریال دیگر آن نیز می تواند امسال کارسازی شود.
این مسئول ادامه داد:ما از لحاظ منابع مشکل نداریم ولی از لحاظ پیگیری و کارسازی باید اقدام کنیم و هرچقدر به استفاده از این منابع برای خودکفاکردن مددجویان پیش برویم موفق تر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در کل کشور هیچ یتیم اهل سنتی که تحت پوشش کمیته امداد نباشد، وجود ندارد افزود:همه یتیمان تحت پوشش در کشور چند حامی دارند و متوسط حامیان یتیمان پنج نفر است و عزیران اهل سنت در کردستان، بلوچستان و ترکمن صحرا مانند دیگران تحت پوشش هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ادامه داد:در کل کشور 150 هزار خانواده فاقد مسکن داریم که اکنون با مجموعه شهرک های ساخته شده در کشور و تحویل گرفتن واحدهای مازاد مسکن مهر می توانیم این مشکل را حل کنیم.
فتاح افزود: نیروگاه های مقیاس کوچک را ر استانها توسعه خواهیم داد و استان قزوین نیز با ظرفیت خود احداث هزار واحد را در دستور کار قرار داده که در صورت انجام آن برای توسعه این نیروگاه ها در این استان اقدام خواهیم کرد.
دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و سرکشی به خانواده مددجویان از دیگر برنامه های سفر یک روز رئیس کمتیه امداد کشور به قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار