رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور:
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن است که با تمهیدات فراهم شده و استفاده از مسکن مهر همه آنها را صاحب سرپناه خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ 17 October 2017
به گزارش تابناک قزوین سید پرویز فتاح در سفر یک روزه به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اشتغال مددجویان گفت: نگاه ما با نامگذاری سال هماهنگ و مناسبت است و چون سال اشتغال است و رئیس جمهور نیز تاکید جدی دارد ما نیز در این مسیر حرکت می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه دولت و مجلس با هماهنگی لازم در مسیر اشتغال گام برداشته اند و می توان گفت برای کمیته امداد هم بسترسازی شده تا بتوانیم اشتغال افراد تحت پوشش را نیز حل کنیم.

فتاح بیان کرد: در تبصره ۱۶ حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای اشتغال مددجویان پیش بینی شده که تقریبا دوبرابر سال گذشته است و می توانیم طرح های خودکفایی مددجویان را عملی کنیم تا افراد تحت پوشش از حمایت ما خارج شده و روی پای خود بایستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: در سال قبل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال داده شد که همه را جذب کردیم و دغدغه داریم امسال نتوانیم همه اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنیم که باید تلاش خودمان را چند برابر کنیم.

وی افزود: یکی از دغدغه ها ما همراهی سریعتر بانکهاست که از استانداران انتظار داریم با تشکیل جلسات تخصصی کاری کنند تا این اعتبارات به مرکز برگشت داده نشود.

فتاح بیان کرد:باظرفیتهای خوبی که داریم بویژه دراستانهایی مانند قزوین که ازجایگاه صنعتی و کشاورزی خوبی برخوردار است باید بتوانیم مشکل اشتغال و مسکن مددجویان را حل کنیم و ما آمادگی داریم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور یادآورشد: از محل اعتبارات صندوق کمتیه امدادریال تسهیلات بانکی و کمک استانداری ها می توانیم کارهای بزرگی را در استانها عملیاتی کنیم.

فتاح در خصوص وضعیت استان قزوین هم گفت: سال قبل در استان قزوین ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی ریاست جمهور قول دادند که ۵۰ میلیارد تومان کارسازی شده و امسال هم اگر ۵۰ میلیارد تومان داده شود ما هم کمک می کنیم و تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار می دهیم تا مددجویان خودکفا و مستقل شوند.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش

فتاح در خصوص افراد تحت پوشش هم گفت: در حال حاضر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد است که امسال ۱۰ درصد این جمعیت کاهش یافته که بسیار ارزشمند است و امسال هم هدف گذاری کردیم که ۱۰ درصد دیگر کمتر شود.

فقر مطلق را ریشه کن می کنیم

فتاح در خصوص اعلام رئیس جمهور مبنی بر ریشه کن کردن فقرمطلق در کشور تاپایان دولت دوازدهم اظهارداشت:انصاف جای این شعار در کشور ما خالی بود که با درایت و تدبیر رئیس جمهوراین موضوع مطرح شده و ما نیز باور داریم که باید در نظام اسلامی فقر و محرومیت مطلق ریشه کن شود و این کار شدنی است.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی اصولا برای همین شعار آمده است و این شعار شدنی است و ما نیز در خدمت دولت هستیم تا این هدف را که دست یافتنی و مقدس است محقق کنیم.

فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که پرسید ایا در مناطق مردنشین یتیم بدون حامی داریم اظهارداشت: به هیچوجه در مناطق کرد نشین همه یتیم ها حامی دارند حتی یک نفر هم بدون حامی نیست و هیچ تفاوتی در خدمت رسانی به افراد مددحجوی سنی و شیعه نیست.

۱۵۰ هزار خانواده مددجوی فاقد مسکن

فتاح در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد تعداد مددجویان فاقد مسکن هم بیان کرد: در کل کشور ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن هستند که با شرایط ایجاد شده در یک دوره زمانی مشخص می توانیم همه آنها را صاحب سرپناه کنیم.

وی بیان کرد: با استفاده از واحدهای مسکن مهر که بدون متقاضی مانده می توانیم مددجویان را صاحب مسکن کنیم و در یک روش قرار شده از مسکن مهر استفاده کنیم.

فتاح اظهارداشت: سال گذشته ۴۰ هزار واحد به مددجویان واگذار شد و امسال هم تعدادی از واحدهای مسکن مهر را در اختیار مددجویان قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: در بخش مسکن روستای هیچ مشکلی نداریم اما در شهرها مشکل زمین داریم و اگر زمین تامین شود با زمان بندی می توانیم مشکل مسکن مددجویان را نیز حل کنیم.

فتاح اظهارداشت: توسعه نیروگاههای مقیاس کوچک برای تامین درآمد مددجویان از راهکارهای مناسبی است که در قزوین آغاز شده و آن را در سایر نقاط توسعه خواهیم داد.

وی بیان کرد: در قزوین ۱۰۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در حال راه اندازی است که ماهانه تا ۸۰۰ هزار تومان درآمد عاید مددجویان خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار