رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در کنار اقدامات انجام شده در گذشته در دوره جدید هم مناسب سازی معابر شهری برای تردد آسان معلولان در دستور کار شورا قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 17 October 2017
به گزارش تابناک به نقل از خبرنگار مهر، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین عصر سه شنبه در گرامیداشت ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید، با حضور نمایندگان نهادهای مردم نهاد معلولین و سالمندان استان در تالار شهر قزوین برگزار شد.

حکمت اله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه ضمن گرامیداشت روز جهانی روشندلان گفت: اقدامات زیادی برای مناسب سازی شهر، به منظور تردد بهتر معلولان و روشندلان انجام شده و بخشهای باقیمانده درحال انجام است.

وی بیان کرد:ضمن هماهنگی باسازمان حمل و نقل وترافیک شهرداری مقدمات حضورنماینده روشندلان در جلسات تخصصی شهری فراهم شده تا نقاط مختلف شهر برای مناسب سازی مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات صورت گیرد.

داودی تصریح کرد: برای کمک به اشتغال معلولان تاکنون ۵۰ نفر از جامعه معلولان درشهرداری قزوین مشغول به کار شده اند.

در این جلسه مظفری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین گزارشی از فعالیتهای انجام شده ارائه کرد و گفت: میزان سرانه فضای سبز شهر قزوین با احتساب بوستان باراجین بین ۷ تا ۱۲ مترمربع است.

مظفری گفت: عموم پارکهای ما با تهدید مواجه هستند هر زمان که شهرداری دچار معضل می شود از قطعه زمین پارکها استفاده می کند مثلا چند سال قبل پارک به کتابخانه و زورخانه اختصاص داده شد و تغییر کاربری هایی که باهم همخوانی لازم را ندارند مشکل ساز می شود که باید در اختصاص بودجه و زمین همکاری بیشتری شود.

وی بیان کرد: گاهی در بوستانهای شهری مانند ملت ۴۰۰ دستگاه چادر برای اقامت مردم برپا می شود که امکان رسیدگی و بازیابی آن را سخت می کند.

عبدالرزاقی دیگر عضو شورای شهر قزوین هم گفت: سرانه فضای سبز نسبت به استان های دیگر اصلا مطلوب نبست و مناطق ناصر آباد و نجف آباد نیازمند فضای سبز هستند و باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باغستان سنتی متولیان متعدد دارد اما شهرداری بیست میلیارد تومان برای احیای باغستان سنتی هزینه کرده است.

عبدالرزاقی یادآورشد: وضعیت آبرسانی کاملا بحرانی است و امور اراضی باید به این حوزه ورود پیدا کند و دولت هم به باغداران و تشکلهایی که حافظ محیط زیست هستند توجه جدی کند.

وی اضافه کرد: یک‌ باغدار برای حفظ باغ باید هزینه کند تا محصولی به دست آورد ولی در این شرایط سود مناسبی ندارد و لازم است برای حفظ باغات سنتی به عنوان میراث خانوادگی پدرانمان اقدام کنیم.

این عضو شورا گفت: ورزش را در پارکها می توان رونق داد و جانمایی پارکها هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد و نگاه ما به پارک بانوان با پارک ملت فرق کند چون ما حتی در پارک بانوان اصرار داریم حجاب خانم ها رعایت شود در حالی که باید در فضای اختصاصی راحت باشند.

فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین هم اظهارداشت: با احتساب بوستان باراجین از میانگین فضای سبز کشوری بالاتریم و بدون آن در حد میانگین کشوری هستیم.

وی اضافه کرد: اگر پارکی در جوار پل امام رضا نسازیم دیگر جایی برای احداث نخواهیم داشت و دیگر زمینی برای اجرا نخواهد بود و در آینده دچار مشکل می شویم و برای ایجاد پارکهای جنبی هم در جنوب شهر فکر کنیم.

حق شناس عضو دیگر شورای شهر قزوین هم اظهارداشت: باغ پارک پیشنهاد خوبی است که میشود روی این طرح کار کرد.

در ادامه زهرا یوسفی نایب رئیس شورای شهر قزوین گفت: پارکهای ما در سطح شهر پارک های خانوادگی است و باید امنیت آنها تامین شود.

همچنین اولین کتابخانه الکترونیکی کشوری و جهانی تحت وب برای استفاده روشندلان و نابینایان که توسط حسن رجبی روشندل قزوینی اختراع شده، در جلسه شورای شهر قزوین رونمایی شد

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، از روشندلان فعال در مجموعه مدیریت شهری قزوین تقدیر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار