دومین جشنواره ساختمان های برتر قزوین روز چهارشنبه با معرفی و شناخت آثار برتر در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 18 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، در این جشنواره در گروه ساختمان های 2 تا هفت طبقه در بخش معماری عنوان های اول تا سوم به ترتیب به آثار سمیرا فداکاری، سید منصور حسینی و عمید شهاب تعلق گرفت.
در این گروه همچنین از سمیرا فداکاری، سمیرا بهرامی و امید احمد رضایی تقدیر به عمل آمد.
در بخش کیفیت ساخت گروه ساختمان های 2 تا هفت طبقه نیز سید مهدی خطیبی به عنوان برتر دست یافت.
در گروه ساختمان های بیش از هفت طبقه یا مجتمع های بالای 30 واحد در بخش معماری از محمد رئوفیان و در بخش کیفیت ساخت از رضا کاظمی تقدیر شد.
همچنین در بخشی از این مراسم از محسن خردمند، محمدرضا مرادی و یوسف غنچه از مهندسان پیشکسوت قزوین تجلیل شد.
این آیین همچنین یدالله لطفی شهردار سابق البرز،محمد پیری شهردار سابق اقبالیه، فرشاد محمدحسینی شهردار آبگرم و کیومرث فدایی فر مدیر شهرداری منطقه سه به عنوان شهرداران برتر در حوزه مربوط به امور ساختمان تجلیل شد.
آرش طاهریان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان و علی آراسته مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهر محمدیه نیز به علت رعایت مقررات ملی ساختمان از دیگر افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

** معماری مدونی در عصر حاضر نداریم
رییس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به جایگاه فاخر و شایسته معماری ایرانی در طول اعصار مختلف از زمان هخامنشیان گفت:مهندسان و معماران امروز هم باید به نحوی کار کنند که معماری این دهه هم ویژگی خاص و ویژه ای داشته باشد.
داوود محمدی با بیان اینکه امروز معماری مدونی در کشور وجود ندارد،افزود: امروز آینه ای که بتواند معماری عصر معاصر را با ویژگی خاصی نشان دهد وجود ندارد.
وی با تاکید بر توجه به اقلیم ،جغرافیا و فرهنگ در معماری و طراحی، اضافه کرد: ما در ساخت و سازها باید هم به سیمای بیرونی و هم مسائل درونی و هم مصالح و ابزارها توجه ویژه ای کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در ادامه گفت: جشنواره ساختمان های برتر قزوین در چهار محور نما، حجم و جلوه های بصری، معماری داخلی، کیفیت ساخت و رعایت مقررات ساختمانی به همراه صرفه جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست برگزار شد.
مسعود حق لطفی این جشنواره را گامی کوچک در جهت شتاب گرفتن و حل هویت مخدوش شده خانه سازی ایرانی عنوان کرد و افزود:پیشینه شهرسازی ایران نشان می دهد با هویتی یکدست و به هم پیوسته می توان خانه هایی متناسب با هویت و فرهنگی ایرانی ساخت از این رو جشنواره ساختمان های برتر نیز با همین هدف به دنبال کیفیت بخشی به ساخت و ساز در کشور است.
وی اضافه کرد: بخش کیفیت برای اولین بار است که در این دوره از جشنواره به آن افزوده شده و آثار مربوط به آن در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفته است.
حق لطفی در پایان گفت: بخش معماری این جشنواره شامل ارزش های معمارانه و هویتی و بخش کیفیت نیز در محورهایی چون سازه، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش ساختمان های 2 تا هفت طبقه و یا کمتر از 30 واحد و مجتمع های بیش از هفت طبقه و یا بالای 30 واحد مسکونی برگزار شد.
آثار برتر این جشنواره از بین 44 اثر دریافت شده انتخاب شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار