مدیرکل بهزیستی استان قزوین:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برنامه های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد در محیط های نظامی استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 18 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا وارثی در کمیته فرهنگی و پیشگیری که روز چهارشنبه برگزار شد از اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های نظامی استان خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت و ضرورت حفظ اقتدارو سلامت  نیروهای مسلح،   موضوع مواد مخدرو پیشگیری از شیوع آن در محیط های نظامی بررسی ودر دست اقدام است.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان افزود :  ازجمله انحرافاتی که صدمات جبران ناپذیر به جوامع بشری وارد می سازد، جرایم مربوط به مواد مخدر است که  متأسفانه کشور ما به لحاظ وضعیت جغرافیائی، اقتصادی و اجتماعی طی سال های اخیر، در معرض آلودگی بیشتر به مواد مخدر قرار گرفته است ونیروهای مسلح نیز به عنوان بخشی از جامعه، تبعاً در معرض ابتلا به این بلیه خطرناک قرار دارند.

وی بابیان اینکه اعتیاد یک بیماری زیست شناختی، روانشناختی و اجتماعی است افزود : عوامل متعددی در سبب شناسی سوء مصرف و اعتیاد مؤثر هستند که در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می‌شوند. عوامل مؤثر بر فرد، محیط فرد و عوامل اجتماعی، عوامل در هم بافته‌ای هستند که بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

وارثی ضمن اعلام مخالفت خود با برخورد  قانونی و قضایی در منع مصرف قلیان در محیطهای عمومی و پارک ها اظهار کرد : هر آسیب اجتماعی یک راهکار اجتماعی می طلبد و باید به جای محدودیت محیط های مصرف قلیان در محیط های عمومی، خانواده ها و جامعه را از خطرات و مضرات این مواد مخدر آگاه  و اطلاع رسانی وسیع صورت پذیرد چرا که پس از جمع اوری قلیان ها در محیط های عمومی، قیلیان ها به داخل منازل کشیده خواهد شد.

اردشیر صفار پور دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نیز با اشاره به نرخ اعتیاد در استان گفت : حدود ۲۶ هزار معتاد در جمعیت فعال استان شناسایی شده اند که نیازمند بررسی و اقدامات جدی در خصوص درمان و همچنین پیشگیری از اعتیاد در محیط های کاری، اداری، آموزشی و نظامی در استان  هستیم.

دبیر شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های نظامی افزود : کمیته فرهنگی و پیشگیری استان آمادگی لازم جهت آموزش های پیشگیری از اعتیاد، ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه با همراهی بهزیستی را در محیط های نظامی استان داشته و با همکاری فرماندهی لشکر ۱۶ زرهی استان برنامه ریزی ها و اقدامات موثری در دستور کار قرار دارد.

امیر پیری فرمانده  قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶ زرهی استان قزوین نیز با بیان معضل اعتیاد  به عنوان یکی از ۴ بحران اصلی دنیا افزود : سالیانه در دنیا بیش از ۲۰۰ هزار نفر  به دلیل مصرف مواد مخدر میمیرند  که ایران سهم زیادی در این مرگ و میرها دارد.

وی با اشاره به شهدای مبارزه مواد مخدر در شهرهای مرزی عنوان کرد : کشور ایران به دلیل همجواری با کشورهای همچون افغانستان و پاکستان وظیفه سنگینی در مبارزه با مواد مخدر در داخل کشور داشته و دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار