استاندار قزوین گفت: با توجه به تهدیدهای دشمنان توجه به پدافند غیر عامل در جامعه امروزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تقویت این مهم را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود دنبال می کنیم.
کد خبر: ۵۱۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 19 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود:معنی پدافند یعنی اینکه همه داشته های انسان را دربرابر همه خطرهای مربوط به دشمنان محافظت کنیم که شامل سرزمین،ساختمان، تاسیسات، فضای سایبری می شود.
وی اضافه کرد:در گذشته سازمان دفاع غیر نظامی داشتیم که برای مقابله با حملات شیمایی و رادیواکتیو بود اما اکنون با وجود خطرات بیوتروریسم و تغییرات در شیوه های هجوم دشمن، موضوع پدافند غیر عامل در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار قزوین با بیان اینکه پدافند غیرعامل از دیرباز مورد توجه انسان های قرار داشته است، ادامه داد: در واقع شهرهای ما در گذشته از لحاظ موقعیت های دفاعی بسیار درست انتخاب می شده اند و ما نیز باید این نکات را در مدیریت جامعه رعایت کنیم.
وی اظهار کرد: با رشد علم شیوه خطرهایی که می تواند از سوی دشمن برای ما ایجاد شود نیز تغییر یافته است و به طور مثال خیلی از تهدیدهای دشمن امروز به حوزه هایی چون فضای سایبز منتقل شده است.
استاندار قزوین در ادامه خواستار توجه به موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای استان شد و گفت: در مقررات ساخت و ساز نسبت به رعایت الزامات پدافند غیرعامل باید با دقت اقدام شود تا شاهد خطرها و تهدیدهای بعدی نباشیم.
وی با اشاره به لزوم کنترل آنفولانزای حاد پرندگان در استان اشاره کرد و گفت: باید برای مرغداری ها در کوتاه و بلند مدت برنامه ریزی داشته باشیم و با کنترل حمل و نقل پرندگان برای جلوگیری از آسیب پذیری مراکز پرروش طیور آماده باشیم.
زاهدی با اشاره به بحران فرونشست در استان افزود: ستاد احیای دشت قزوین که بحث مهم آن آب است را فعال کرده ایم و باید این بحران را با مسئولان کشوری نیز در میان گذاشت چون این پدیده تهران را از نظر ریزگردها تهدید می کند و برای اشتغال و صنعت و کشاورزی کشور نیز مشکل آفرین است.
وی با اشاره به بازآفرینی شهری افزود: بافت فرسوده شهر قزوین بافت ارزشمندی است و با بافت های فرسوده دیگر شهرها تفاوت دارد و باید دقت کرد که عمده آن حفظ شده و سایر بازسازی شود.
استاندار قزوین در پایان گفت: فرمانداران و بخشداران باید تقویت پدافند غیرعامل در شهرستان ها و بخش های خود به شکل موثر ورود پیدا کنند.

**۶۰ درصد دستگاههای اجرایی قزوین تاب آوری اولیه در برابر حوادث را دارند
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: رزمایش تاب‌آوری دیزل ژنراتور نشان داد ۶۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان تاب‌آوری اولین در برابر حوادث و سوانح را دارند.
محمد افشار افزود:80 دستگاه در مانور سراسری تاب آوری دیزل ژنراتور به مدت 24 ساعت حضور یافتند.
وی افزود: 13 کارگروه پدافند غیرعامل در استان تشکیل شده که کارگروه های امنیت دفاعی،آب،صنعت ،بهداشت،پشتیبانی ،حوزه سایبری، امداد و نجات،مشارکت و انتظامی از جمله آنها هستند.
وی ادامه داد:انجمن های علمی در این زمینه در استان تشکیل شده و 18 مربی پدافند نیز آموزش داده شده اند.
افشار به اقدام های صورت گرفته برای کنترل بیماری های مرتبط با طیور در استان اشاره کرد و گفتک در این راستای جابه جایی و انتقال بازار سنتی پرنده فروشان قزوین در دستور کار قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: براساس تحقیقات اداره کل دامپزشکی این بازار خود منشا اصلی شیوع و گسترش ویروس آنفلوانزا بوده که باید به محل کارشناسی شده منتقل شود.
وی با اشاره به اقدامات کارگروه آموزش پدافند غیرعامل استان، گفت: سامانه شبکه پدافند غیر عامل را در تمامی مدارس حتی در سطح روستاها توسط کارگروه آموزش و پرورش پیاده کرده ایم.
وی ادامه داد:همچنین شناسایی اماکن و پل های بزرگ و گذرگاه های مهم توسط راه و شهرسازی در دستور کار قرار داده شده تا مسایل پدافند غیرعامل در آنها بررسی شود.
وی افزود: در کارگروه صنعت و معدن دوگانه کردن نانوایی ها را در دستور کار قرار داده ایم تا تمامی نانوایی هایی که مجوز می گیرند حتما دوگانه سوز شوند و برای دوگانه سوز کردن ۱۰ درصد نانوایی ها فعلی نیز با 100 میلیون ریال اقدام شده است.
پدافندغیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و بازدارنده برای کاهش آسیب پذیری در برابر هجوم دشمن اطلاق می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار