مدیرعامل آبفای شهری استان قزوین:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: ساخت اولین تصفیه خانه قزوین به روش BOT با ظرفیت ۷۳۳۰ مترمکعب و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۵۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 19 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگارمهر، احمد هجرانفر در جلسه شورای پدافندغیرعامل که روز پنجشنبه با حضور سردار حیدری معاون امور استانهای پدافندغیرعامل کشور برگزار شد اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب شهری با داشتن ۳۸۴ هزار مشترک و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت امکان پایش آنلاین را در تمامی سیستم های تله متری خود ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بخشی از چاههای آب استان قزوین را آلودگی تهدید می کند که در این راستا در اجرای طرح های پدافند غیرعامل نسبت به دیوارکشی اماکن مهم انتقال آب و پایش آنلاین اقدام شده است.

هجرانفر تصریح کرد: در شبکه توزیع آب در همه شهرهای استان با افزایش تعداد نمونه برداری ها مواجهیم و کنترل و نظارت را جدی گرفته ایم و با توجه به کمبود آب در شهرستان  آبیک سه حلقه چاه در منطقه قشلاق آبیک احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری اضافه کرد: برای حل مشکل آب شهرستان آبیک واجرای خطوط انتقال ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده ایم تا از بحران کم آبی خارج شویم و در ناحیه شهری مهرگان هم با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ اقدام کرده ایم.

احداث تصفیه خانه محمودآباد با ۲۲۰ میلیارد ریال

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در راستای سیاست های دولت و وزارت نیرو با اجرای طرح های احداث تصفیه خانه ها دو تصفیه خانه آبیک و محمود آباد را به روش بی او تی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آغاز کرد.

هجرانفر تصریح کرد: احداث تصفیه خانه شهر محمود آباد به روش BOT با هدف جمع آوری فاضلاب شهرهای محمودآباد نمونه، شهرک دانش و ناحیه منفصل شهری ناصرآباد با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ آغاز شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بهره برداری تجاری از درآمدهای تصفیه خانه به مدت ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی بوده و پس از پایان طرح، بهره برداری از تاسیسات به شرکت آب و فاضلاب منتقل خواهد شد.

هجرانفر گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۷۳۳۰ مترمکعب در شبانه روز احداث شده و در اجرای آن ۲۵ کیلومتر شبکه فاصلاب در شهر محمود آباد، ۱۰ کیلومتر در شبکه دانش، ۱۶ کیلومتر در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد، ۱۲ کیلومتر خط انتقال و تاسیسات پمپاژ نیز پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: با اجرای مدول اول این تصفیه خانه ۳۸ هزار نفر از جمعیت شهری تحت پوشش آب تصفیه شده برای امور کشاورزی و فضای سبز قرار می گیرند.

بازسازی بافت فرسوده قزوین جدی گرفته شود

هجرانفر گفت: بافت فرسوده قزوین با وسعت ۶۰۰ هکتار به دلیل نداشتن زیرسازی لازم در معابر موجب بروز مشکلاتی برای ما می شود که گودبرداری غیر اصولی و بلندمرتبه سازی در این محدوده به تاسیسات آبی آسیب می رساند که باید برای آن راهکاری بیندیشیم.

مدیرعامل شرما آبفای شهری استان قزوین اظهارداشت: برای ناحیه شهری مهرگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در آینده باید نسبت به ایجاد تصفیه خانه و جانمایی چاهها اقدام کنیم که به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و رئیس کارگروه انرژی هم گفت: اولین رزمایش تاب آوری دستگاههای اجرایی برای مقاومت در برابر قطع برق اجرا شد که در این طرح ۹۱ طرح شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع دستگاههای شرکت کننده تعداد ۶۹ دستگاه آمادگی لازم را داشتند و ۵ مرکز نتوانستند آن را تحمل کنند و برق آن متصل شد و ۲۲ دستگاه نیز شرکت نکردند.

وی بیان کرد: باید تذکر لازم به همه دستگاههای اداری داده شود تا در رزمایش های پدافند غیرعامل مشارکت فعال داشته باشند.

در ادامه علی اکبر متقی فرد رئیس کارگروه کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: در خصوص ذخیره سازی گندم اقدامات لازم در سیلوها انجام شده و با اجرای طرح پراکنده سازی انبارها در این زمینه مشارکت کرده ایم.

متقی فرد بیان کرد:برای پیشگیری ازبروز آنفولانزای مرغی باید تمهیدات لازم صورت گیرد و همیشه آماده مقابله باشیم تا اگر این بیماری در استانهای همجوار دیده شد بتوانیم آن را کنترل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار