مدیر جهاد کشاوزری ایوان از آغاز کشت پاییز گندم و جو در ایوان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 23 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛"عباس سرتنگی"؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان از آغاز کاشت گندم و جو در این شهرستان از آبان ماه خبر داد و گفت: عملیات کاشت گندم و جواز اوایل آبان ماه تا آذر ماه در مزارع کشاورزی شهرستان ایوان ادامه خواهد داشت.
 
سرتنگی گفت : خوشبختانه شهرستان ایوان از لحاظ مرغوبیت زمین در وضعیت مناسبی قرار دارد و امسال بیش 8هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص پیداکرده است .
 
وی افزود : یکی از سیاست های جهاد کشاورزی شهرستان سوق دادن کشاورزان به سمت و سوی استفاده از بذر اصلاح شده است که خوشبختانه در شهرستان دو مرکز فراوری گندم و یک مرکز فرآوری جو دایر است که تاکنون 300 تن بذر گندم و150 تن بذر جو در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.
 
سرنتگی ادامه داد:خوشبختانه شهرستان ایوان از کارشناسان متبحر در حوزه کشاورزی برخوردار است که امسال نیز در فرآیند کاشت ،داشت و برداشت ،در کنار کشاورزان هستند و مشاوره لازم را به کشتورزان ارایه خواهند داد.
 
سرتنگی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا هر ساله خساراتی به محصولات کشاورزان وارد می شود لذا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند./م
جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار