سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین:
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: ۷۰ درصد فضاهای ورزشی استان قزوین نیازمند نوسازی و بازسازی است تا فضای مناسبی برای فعالیت ورزشکاران استان مهیا شود.
کد خبر: ۵۱۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 25 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، عباس علایی مقدم روز سه شنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در نشست خبری با اصحاب رسانه که درسالن جلسات اداره کل ورزش برگزار شد، گفت: استعدادهای ورزشی در استان قزوین فراوان است و اگر بتوانیم درست برنامه ریزی کنیم قادریم افتخارات ورزشی خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: سرانه ورزشی در کشور حدود یک متر است که با اقدامات انجام شده توانسته این میزان را در استان به ۸۶ سانتیمتر برسانیم که در حال حاضر شرایط مناسبی داریم.

حضور پرقدرت در بازی های آسیایی را هدف گذاری کرده ایم

وی گفت: هدف گذاری ما در سال جاری حضور پرقدرت ورزشکاران قزوینی در بازی های آسیایی و المپیک است.

علایی مقدم بیان کرد: در دوره گذشته بازی های آسیایی و پارا آسیایی ۴ نماینده از استان قزوین حضور داشتند که با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها تلاش می کنیم این تعداد را در بازی های دوره بعد افزایش دهیم تا ورزشکاران ما دراین رقابتها حضور موفق تری داشته باشند.

وی به راه اندازی ستاد بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت: ستاد بازی های آسیایی در سال ۹۴ راه اندازی شد و تعداد ۹۰ ملی پوش شناسایی شدند اما به نظر می رسد می توان افراد بیشتری را شناسایی کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی ورزش از اقدامات خوب این اداره بود که در یک فعالیت کارشناسی قهرمانان استانی و شهرستانی شناسایی شدند و امیدواریم در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در کشور اندونزی بتوانیم  ۸ نماینده داشته باشیم.

علایی مقدم یادآورشد: با توجه به توانمندی ورزشکاران قزوین در این بازی ها می توانیم  برای کسب حداقل ۵ مدال برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به وجود ورزشکاران شاخص در قزوین گفت: رضا علیپور، اسماعیل عبادی، مهدی مرندی و رامین صفویه قادرند در این بازی ها مدال کسب کنند و ما نیز روی ورزشکاران شاخص و ورزش بانوان سرمایه گذاری می کنیم.

علایی مقدم با بیان اینکه خروجی بازی های آسیایی به المپیک منجر می شود بیان کرد: با توجه به اضافه شدن رشته های کاراته و سنگ نوردی به المپیک و اینکه خواستگاه این ورزش ها قزوین است حداقل دو ورزشکار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهیم داشت و از سوی دیگر نگاه ما به المپیک ۲۰۲۴ است تا در این المپیک نیز نتایج خوبی کسب کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به حفظ قهرمانان و شناسایی افراد مستعد برای المپیک و بازی های آسیایی گفت: سال گذشته برای استعدادیابی اقدام کردیم و امیدواریم در این راستا ورزشکاران خوبی شناسایی شوند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به پروژه های ورزشی موجود در استان هم بیان کرد: هم اکنون ۲۰۴ فضای ورزشی در قزوین داریم و بیش از ۷۰ پروژه ورزشی نیز در دست ساخت است.

۱۹۳ میلیارد ریال اعتبارات ورزش استان

وی اضافه کرد: در هفته تربیت بدنی ۴ پروژه ورزشی به بهره برداری رسید و ۴ پروژه نیز آماده بهره برداری شده است.

علایی مقدم بیان کرد: اعتبار ورزش استان در سال جاری ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات ملی هم تاکنون ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و از این محل تلاش می کنیم تا پروژه های ورزشی را در تمام نقاط استان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی خانه جوان در استان هم گفت: ساختمان جوانان در دو طبقه تجهیز شده و اعتبار لازم برای تامین زمین مورد نیاز برای خانه جوان پیش بینی شده و بزودی عملیات ساخت آغاز می شود.

علایی مقدم اضافه کرد: امسال حداقل ۱۵میلیارد تومان برای احداث سالن شش هزارنفری و دو و میدانی تخصیص داده می شود که حدود ۲میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان آن از سوی وزارتخانه تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: باید با توسعه فعالیتهای ورزشی بتوانیم سرانه ورزش را بالا ببریم و در سبد زندگی مردم فعالیت ورزشی جای خود را باز کند و در این مسیر نیازمند همراهی همه دستگاههای اجرایی هستیم.

علایی مقدم به برگزاری مسابقات کارکنان دولت در قزوین اشاره کرد و اظهارداشت: این مسابقات با حضور بیش از۷۰۰ ورزشکار و مشارکت ۴۵ دستگاه اجرایی امسال در قزوین آغاز شد که مراسم اختتامیه آن در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه و حس رقابت در بین کارمندان برشمرد و افزود: همچنین المپیادهای کارگری و دانشجویی در قزوین راه اندازی و مسابقات مربوط به آنها نیز برگزار شد.

وی در خصوص سازمان های مردم نهاد قزوین هم گفت: ۶۰ سازمان مردم نهاد مرتبط شناسایی شده که دو مورد در حال ثبت است و چون بیشتر فعالیت آنها در مرکز استان است باید فعالیت این تشکلها در شهرستانها نیز توزیع شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: اولین کار برای احیاء بخش جوانان تقویت حس اعتماد به نفس در این گروه است تا این گروه بتوانند با خودباوری مسئولیت های بیشتری بپذیرند.

علایی مقدم در ادامه به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ گفت.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار مهر دراستفاده از نیروهای نخبه ومشاورانی قوی در حوزه ورزش و استفاده بهینه از استادیوم ۱۵ هزار نفری ابوترابی گفت: امیدواریم از نیروهای توانمند و دلسوز در عرصه ورزش برای پیشبرد امور استفاده بیشتری کنیم.

علایی مقدم بیان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سالانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و به علت نداشتن تیم لیگ برتری این مکان در اختیار تیم فوتبال کاسپین قرار دارد و سعی شده استفاده لازم از آن صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار