مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : سهم این استان از میزان هدفگذای برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در 6 ماهه دوم امسال 30 میلیون دلار تعیین شده است.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 28 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، منوچهر صادقی در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به رویکرد کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور از اولویت های اصلی سال 96 است.

وی اظهارداشت : نزدیک به یک درصد از جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی باید در استان سمنان انجام شود که این میزان معادل 30 میلیون دلار است.

وی با بیان این که برای تحقق این هدف تمامی برنامه ها و طرح های سال 96 سمنان برای جذب سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی شده است،خاطرنشان کرد : تاکنون 40 مورد مذاکره با سرمایه گذار خارجی و 102 مورد مذاکره با سرمایه گذاران داخلی به صورت مستقیم برای جذب فعال اقتصادی در استان انجام شده است.

صادقی ادامه داد : مراحل اجرایی یک نیروگاه بادی با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی به مبلغ 45 میلیون یورو در شهرستان دامغان در حال اجراست.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان اضافه کرد : برای جذب سرمایه گذار خارجی نشست های تخصصی و به صورت خاص اولویت های استان سمنان در کشور برنامه ریزی و مشخص شده است که تا پایان امسال بخش قابل توجه ای از آن ها در مرحله عملیاتی قرار می گیرد.

به گزارش سمنان لاین در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار